سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای توسعه زیر ساخت‌های استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای توسعه زیر ساخت‌های این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال به طرح‌های عمرانی این استان اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبارات از محل اعتبارات استانی و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ملی است.

نوروزی توضیح داد: این میزان اعتبار امسال در بخش‌های مختلف راه، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تأمین آب شرب، بنا‌های تاریخی و تأمین آب اراضی کشاورزی هزینه خواهد شد.

وی هم چنین گفت: یکهزارو ۱۵۰ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی این استان در سال مالی ۹۸- ۹۷ اختصاص یافت که از این میزان ۷۰ درصد جذب شد.

نوروزی در ادامه گفت: این میزان اعتبار برای اجرای بیش از یک هزارو ۸۵۰ طرح عمرانی در مناطق مختلف این استان هزینه شد.

وی افزود: سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی گچساران اختصاص یافت که بیش از سه هزارو ۸۰۰ میلیون ریال جذب شد.

نورروزی اضافه کرد: بیشترین میزان اعتبار در فصل‌های حمل و نقل جاده‌ای، تأمین آب و بهداشت و درمان هزینه شد.

وی هم چنین گفت: جاده پاتاوه - دهدشت، چهارخطه‌های بهبهان - گچساران، یاسوج - شیراز، یاسوج - سمیرم، تأمین آب چهار شهر حوزه کهگیلویه از سد کوثر و تأمین آب آشامیدنی شهر‌های دوگنبدان و لیکک از مهمترین طرح‌های در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد است.

نوروزی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در حال اجرای این استان را بین ۱۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۷۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار و مابقی زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/پ

میزان اعتبار ملی اختصاص یافته برای توسعه زیر ساخت های استان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.