سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی قرار گرفتند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:به منظور شناسایی افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی ۶۰۰ هزار نفر ارزیابی شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افراد بالای سی سال در خطرسنجی بیماری قلبی وعروقی شرکت داده می‌شوند، گفت: این خطر سنجی براساس میزان فشار و چربی خون در مراکز بهداشتی سنجیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی، افراد در گروه خطر کمتر از ده درصد، ده تا ۲۰ درصد و ۲۰ تا سی درصد و بالای سی درصد قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ارزیابی افراد در معرض خطر براساس فرمول سامانه سینا انجام می‌شود و از بین ۶۰۰ هزار نفر که غربالگری شدند ۸۰ درصد از این افراد کمتر از ۱۰ درصد در معرض خطر بودند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه افرادی که کمتر از ۱۰ درصد در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی بودند پس از انجام غربالگری به آن‌ها اعلام شده که سال آینده برای غربالگری به مرکز بهداشت مراجعه کنند و از چربی و نمک کمتراستفاده کنند و تحرک بدنی خود را افزایش دهند، گفت: تعداد افرادی که کمتر از ده درصد در معرض خطر بیماری قلبی عروقی بودند از ۶۰۰ هزار نفر، ۴۷۷ هزار نفر بوده است.

صادقی با بیان اینکه هشت و یک دهم درصد افراد شرکت کننده در غربالگری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی داشتند، افزود: این افراد برای معاینات وغربالگری بعدی باید هر ۹ ماه به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه سه و هفت دهم درصد این افراد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی داشتند، تصریح کرد: افرادی که بیش از ۳۰ درصد در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی بودند هفت ونیم درصد مجموع افراد مراجعه کننده را تشکیل می‌دادند که در مجموع ۴۵ هزار نفر هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی وعروقی هستند ضمن دریافت داروی چربی خون با سبک زندگی سالم نیز آشنا می‌شوند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

ارزیابی افراد در معرض خطر براساس فرمول سامانه سینا انجام می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.