سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگراه قزوین-بویین زهرا- ساوه امسال به بهره برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر‌های ارتباطی جنوب و غرب استان قزوین گفت: بزرگراه قزوین-بویین زهرا-ساوه به عنوان یکی از مسیر‌های اصلی حمل و نقل شمال به جنوب کشور تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر‌های ارتباطی جنوب و غرب استان قزوین گفت: طول بزرگراه قزوین-بویین زهرا- ساوه ۱۴۵ کیلومتر است که تقریباً همه مسیر آن تکمیل شده و تنها گردنه هجیب به طول هشت کیلومتر باقی مانده و تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

خادمی افزود: این مسیر ارتباطی استان‌های شمالی را از طریق قزوین به قم و سپس به جنوب و بنادر جنوبی کشور متصل می‌کند.

وی به نوع کاربری این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: برای ایمنی بیشتر تردد‌ها در این مسیر قرار است که نوع کاربری آن به شکل بزرگراه باشد تا یک مسیر اصلی و با کیفیت در دسترس مردم قرار گیرد.

این مسئول به افزایش تردد پس از بهره برداری بزرگراهی در این مسیر اشاره کرد و گفت: باند دوم این مسیر به طول ۱۳ متر به صورت آزادراهی احداث شده است و در آینده بهره برداری می‌شود.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.

انتهای پیام/ک

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مسیر‌های ارتباطی جنوب و غرب استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.