معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: از بین راه‌های آسفالت روستایی استان حدود ۷۰۰ کیلومتر دارای عمر متوسط۱۵ تا۲۰ سال است و نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار گفت: از ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی استان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی خاکی است و از بین راه‌های آسفالت نیز حدود ۷۰۰ کیلومتر با عمر متوسط۱۵ تا۲۰ سال نیاز به ترمیم دارد.

فرخزاد افزود: با توجه به اینکه هزینه روکش آسفالت هر کیلومتر۴۰۰ میلیون تومان است، نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار فقط برای روکش آسفالت نیاز داریم.

وی مجموع هزینه مورد نیاز برای رفع مشکل راه‌های روستایی را ۶۵۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این در حالی است که کل اعتبارات عمرانی استان۲۵۰ میلیارد تومان است یعنی اگر اعتبارات عمرانی استان فقط در حوزه راه‌های روستایی صرف شود نزدیک به ۲ سال طول می‌کشد تا مشکلات برطرف شود که این امر عملا شدنی نیست.

معاون عمرانی استاندار افزود: بدون شک با توجه به محدودیت اعتبار رفع تمام مشکلات به طور همزمان امکانپذیر نیست و باید بنا به نظر فرمانداران و بخشداران در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بر اساس اولویت بندی و درجه اهمیت برای رفع آن‌ها اقدام کرد.
وی افزود: به فرمانداران و بخشداران و دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کنیم تا زمانی که روکش انجام نشده است، کار‌هایی نظیر لکه گیری که نیاز به اعتبار چندانی ندارد را انجام دهند.

وی بار غیر مجاز خودرو‌های حمل بار معادن را یکی از عوامل مهم تخریب جاده‌ها دانست و گفت: در جلسه کمیته معادن هماهنگ شده است تا خودرو‌های حمل بار معادن از سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت و پلیس راه کنترل شوند و با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد.

فرخزاد ادامه داد: همچنین سیل اخیر نیز ۵۰ میلیارد تومان خسارت، فقط به راه‌ها و ابنیه استان وارد کرد که مجبوریم از اعتبارات برنامه ریزی استان و شهرستان برای ترمیم آن هزینه کنیم.

انتهای پیام/ک

برای رفع مشکل راه‌های روستایی ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.