سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز، جولانگاه ۴ هزار سگ ولگرد/نبود چرخه تولید از مبدا، علت موفق نبودن طرح کمپوست

معاون فن آوری و برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: ۴ هزار سگ ولگرد در سطح شهر جولان می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد مالی، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر اهواز درخصوص وضعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر با بیان اینکه ۳۰ سال به صورت غیر علمی با سگ‌های ولگرد برخورد شده، گفت: باید تمهیداتی انجام شود که هم از لحاظ شرعی و هم بحث روز، حساسیت‌ها کاهش یابد.

وی بیان داشت: در مرکز نگهداری سگ‌ها باید ۱۰ درصد فضای سبز باشد که متاسفانه در حال حاضر این فضا وجود ندارد.

مالی تصریح کرد: در هر چرخه ۴۰ قلاده عقیم می‌کنیم، اما ۴ هزار سگ بلاصاحب در اهواز هست و پروسه طولانی می‌طلبد تا کار به صورت علمی و بهداشتی پیش رود.

لزوم برخورد شرکت آب و فاضلاب با سرقت درب‌های منهول فاضلاب

معاون فن آوری و برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به سرقت درب‌های منهول فاضلاب در اهواز اظهار داشت: به دلیل افزایش ۷ برابری زباله در ۶ ماه گذشته، درب‌های منهول به سرقت می‌روند و شرکت آب و فاضلاب باید برخورد کند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: قرار بود روغن سوخته رستوران و مکانیکی‌ها جدا شوند و مستقیم به کانال فاضلاب ریخته نشود که این موضوع باید توسط شرکت آبفا رسیدگی شود.

نبود چرخه تولید از مبدا، علت موفق نبودن طرح کمپوست

محمد مالی درخصوص علت موفق نبودن طرح کمپوست در اهواز اذعان داشت: یکی از دلایلی که اهواز در تولید کمپوست موفق نبود، نبود چرخه تولید از مبدا است.

وی با بیان اینکه زباله‌ای که شیشه داشته باشه نمی‌تواند به عنوان کود استفاده شود، گفت: قرار است شیشه از زباله جدا شود، اما در مورد تولید برق لازم است بدانید ۶۸ درصد از زباله‌های اهواز‌تر است؛ بنابراین برق تولید کردن به صرفه نیست.

مالی تصریح کرد: ۲۰ درصد از زباله‌ها در مبدا تفکیک می‌شود و یک مناقصه نیز برگزار شد که هفته گذشته ابلاغ شده و به برندگان یک تا ۳ ماه زمان تا شروع کار زمان داده ایم.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ تا ۳۲۰ انبار ضایعاتی در اهواز وجود دارد که همه ساماندهی شده و شناسنامه دار هستند تا در انبار‌ها تفکیک انجام ندهند و با پیمانکار‌های شرق و غرب همکاری کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: درباره جداسازی شیرابه‌ها نیز روی سلول اول که مهندسی است مشکل شیرابه نداریم، اما در منطقه برومی که به شکل سنتی است، این مشکل وجود دارد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.