سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار دیاله عراق ؛

آماده هرگونه همکاری مشترک با استان کرمانشاه هستیم

استاندار دیاله عراق گفت : ما آماده هرگونه همکاری مشترک با استان کرمانشاه هستیم و توسعه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران برای عراق بسیار مهم است.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مثنی علی التمیمی استاندار دیاله عراق در نشست با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی گفت : جمهوری عراق و استان دیاله هیچ گاه کمک‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران را در نابودی داعش در عراق فراموش نمی‌کند و از این رو همواره برای گسترش همکاری بین ۲ طرف ایران و عراق تلاش می‌کند.

وی گفت : مرز مندلی- سومار برای ما اهمیت زیادی دارد و تلاش‌های بسیاری از سال ۲۰۰۹ تاکنون در این خصوص صورت گرفته و شاهد فعالیت‌های خوبی در این خصوص بوده ایم و تصمیم داریم سومار یکی از مرز‌های مهم ما با طرف ایرانی باشد.

استاندار دیاله گفت: پارسال درآمد ارزی ما در مرز سومار ۳۰ میلیون دلاربوده و طبق قانون عراق ۵۰ درصد درآمد‌های مرزی در همان استان مرزی هزینه می‌شود از این رو ضرر و زیان در مرز‌ها قابل جبران نیست و برای گسترش همکاری‌ها و حل مسایل خواستار برگزاری جلسات دوره‌ای استانداران دیاله و کرمانشاه هستیم.

مثنی افزود: روز گذشته نیز در جلسه‌ای با حضور مدیرکل مرز‌های وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران با رییس گمرکات عراق موارد مشترک مورد توافق قرار گرفت نتایج بسیار خوبی داشته و این توافقات در راستای افزایش تبادلات ۲ طرف است.

وی با اشاره به واگذاری اختیارات به استانداران در عراق، از آمادگی برای افزایش سرمایه گذاری‌های مشترک و تبادلات در زمینه‌های مختلف با استان کرمانشاه خبر داد.

استاندار کرمانشاه روز دوشنبه در راس هیاتی با استاندار دیاله عراق و فرماندار شهر بلدروز این استان در محل مرز رسمی خسروی دیدار و گفتگو کرد.

 

 

انتهای پیام/د

جمهوری عراق و استان دیاله هیچ گاه کمک‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.