سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: در روابط آمریکا و کره شمالی احترام زیادی وجود دارد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت به رغم آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، منتظر اتفاقات خوب است!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای دیداری رسمی در ژاپن به سر می‌برد، مدعی شد در روابط آمریکا و کره شمالی احترام زیادی وجود دارد.

ترامپ همچنین گفت به رغم آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی انتظار می‌رود اتفاقات خوبی رخ دهد.

او گفت: شخصا فکر می‌کنم خیلی از چیز‌های خوب با کره شمالی پیش می‌آید. آن را احساس می‌کنم. ممکن است درست باشد، ممکن است درست نباشد، اما آن را حس می‌کنم. ما یک راه طولانی در پیش داریم. احترام خوبی ایجاد شده است، قطعا در روابط آمریکا و کره شمالی احترام زیادی به وجود می‌آید.

این اظهارات پیش از آغاز مذاکرات دوجانبه ترامپ با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن مطرح شد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرده بود، نوشت: کره شمالی چند سلاح کوچک را شلیک کرد که باعث پریشانی برخی از افرادِ من و دیگران، اما نه خود من شد. من اطمینان دارم که کیم به قولش به من عمل می‌کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ترامپ در دیدار با آبه نسبت به عدم تعادل عمیق تجاری میان توکیو و واشنگتن ابراز نگرانی و تاکید کرده است که با مذاکرات دوجانبه تجاری این موضوع قابل حل است. او همچنین بر بازگرداندن شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی تاکید کرد.

ترامپ در این ملاقات به تنش‌های اخیر میان تهران و واشنگتن نیز اشاره کرد. خبرگزاری ژاپنی یومیوری گزارش داد ترامپ از آبه شینزو خواسته است هر چه سریعتر [برای میانجیگری] به ایران سفر کند!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.