رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ باعث نگرانی او نشده و او به رهبر کره شمالی اعتماد دارد.

ترامپ: همه از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نگران شدند بجز من!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رد نگرانی‌های مربوط به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی گفت که او به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعتماد دارد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: کره شمالی چند سلاح کوچک را شلیک کرد که باعث پریشانی برخی از افراد من و دیگران، اما نه خود من شد. من اطمینان دارم که کیم به قولش به من عمل می‌کند.

این در حالی است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ با عنوان نقض قطعنامه‌های سازمان ملل یاد کرد. بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بولتون در جمع خبرنگاران در توکیو اعلام کرد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی را از آزمایش هر گونه موشک بالستیک منع می‌کند. با توجه به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل شکی در این باره وجود ندارد.

اظهارات ترامپ در حالی بیان شد که روز گذشته یک مقام وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن تهدید مذاکره کنندگان آمریکایی هشدار داد در صورتی که طرف آمریکایی استراتژی و راهکار‌های خود را برای لغو تحریم‌ها و غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره اجرا نکند با واکنش «خشمگینانه» پیونگ یانگ مواجه خواهد شد. تهدید کره شمالی روز قبل از سفر چهار روزه رئیس جمهور آمریکا به ژاپن است.

آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی در سال ۲۰۱۷ باعث شد سران واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر میز مذاکره حاضر شوند. در ژوئن ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۱۹ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ترتیب در سنگاپور و ویتنام دیدار کردند. واشنگتن در این دیدار متعهد شد در ازای توقف برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار