سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار آفت ملخ در استان اردبیل

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: آفت ملخ در منطقه مغان استان اردبیل مهار شده و وضعیت در حال حاضر در حال کنترل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت بعد از ظهر امروز در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان‌های اردبیل گفت: با مدیریت و واکنش سریع مسئولان و جهادگران آفت ملخ در منطقه مغان استان اردبیل مهار شده است و هم اکنون وضعیت به طور کامل تحت کنترل قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که جلوگیری از خسارات احتمالی در منطقه با مدیریت به موقع حتمی است افزود: مهار و کنترل آفت ملخ از بروز خسارت های احتمالی در منطقه اولویت اساسی است و در این زمینه برنامه ریزی برای توسعه بخش کشاورزی و جلوگیری از ورود خسارات احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: مدیریت کاشت محصولات زراعی، رعایت الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن جزو اولویت های اساسی است که باید مبنای کار قرار گیرد که عدم توجه به این مهم سبب وارد شدن ضرر و زیان به کشاورزان می شود که باید به این امر اهمیت ویژه ای داده شود.

کشاورز بیان کرد: توصیه به کشاورزان با در نظر گرفتن بازار مصرف و میزان فروش باید مورد توجه واقع شود که باید به این امر مهم توجه کنیم و از نارضایتی کشاورزان به دلیل افت شدید قیمت و نیز وارد شدن ضرر و زیان به آنان جلوگیری شود که این مسئله برای ما حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی زودبازده و نیاز به آب کم تر نیز باید جزو ضرورت های بخش کشاورزی باشد و در کنار آن بخش عرضه محصولات را با توجه به نیاز مصرفی در نظر بگیریم تا بتوانیم به سطح قابل قبولی در این زمینه دست یافته و کشت محصولات کشاورزی را در سطح استان های کشور توسعه بخشیم.

انتهای پیام/ ع

تولید محصولات زودبازده از ضرورت های بخش کشاورزی است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.