سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم‌سازی بیش از ۲ هزار کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در جهرم/ پلمب ۸ فروشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در ایام ماه رمضان ۲ هزار و ۷۶۹ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه در سطح شهرستان جهرم کشف و معدوم‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: نظارت شبانه‌روزی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در ایام ماه رمضان با هدف کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری‌های واگیردار به‌ویژه از طریق آب و غذا و همین طورکاهش بار بیماری‌های غیر واگیر با کنترل نمک و روغن، در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه نیز بوده است.

وی افزود: از ابتدای ماه رمضان تا نیمه آن یک هزار ۷۴۶ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان جهرم انجام شده و تعداد اخطاریه صادر شده برای مراکز متخلف ۱۰۵ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تا اواسط ماه رمضان ۸ مرکزتهیه و توزیع مواد غذایی پلمپ و تعطیل شده است، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۷۶۹ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه در سطح شهرستان جهرم کشف و معدوم‌سازی شد.

رحمانیان مکان‌های بازرسی شده را شامل کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه مواد غذایی با اولویت مراکز حساس، چون تهیه و طبخ شیرنی سنتی مخصوص این ایام مانند زولبیا و بامیه، مراکز تهیه آش و حلیم و نانوایی‌ها دانست.

به گفته وی مراکز تهیه و عرضه عمومی افطاری و سحری از قبیل مساجد و محل‌های برگزاری مراسم ایام رمضان از دیگر مکان‌هایی بوده که نظارت بر آن نیز صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرمگفت: تعداد سنجش با تجهیزات پرتابل برای نمونه‌برداری آب آشامیدنی و مواد غذایی ۵۶۴ مورد بوده و ۱۲۹ مورد نمونه‌برداری غذایی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: نمونه گیری و تعداد کلر سنجی آب آشامیدنی در این ایام به ترتیب ۱۲۲ و دو هزار و ۷۷۹ مورد نیز بوده است.

رحمانیان رسیدگی به شکایات مردمی در این ایام را ۲۸ مورد دانست و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی که به‌صورت ۲۴ ساعت فعال است تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/م

نابودی موادغذایی غیربهداشتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.