سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور بررسی مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ایران مطرح شد؛

تاکید روسیه بر برگزاری کمیسیون مشترک برجام در اسرع وقت

مسکو معتقد است کمیسیون مشترک برجام حول محور برنامه هسته‌ای ایران باید به زودی و در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد مسکو معتقد است کمیسیون مشترک «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به برجام حول محور برنامه هسته‌ای ایران باید به زودی و در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد.

ریابکوف گفت: به نفع همه ماست تا این نشست در اسرع وقت برگزار شود، اما سرویس عملیات خارجی اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون، مسئول تدارکات و مسائل سازمانی است.

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعضای این کمیسیون پیشتر در وین با هم دیدار کرده بودند و از آنجایی که این  نشست در  شهر وین محلی که مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن قرار دارد برگزار شد، تاثیر زیادی داشته است.

این مقام افزود: نمونه چنین جلساتی مطابق با جلسه شورای حکام آژانس برگزار می شود. جلسه بعدی در دهه دوم ماه ژوئن برگزار می‌شود.

یکسال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، تهران نیز در تاریخ ۸ مه تصمیم گرفت برخی از تعهدات خود در قبال برجام را متوقف کند و با مقرر کردن مهلت ۶۰ روزه برای اروپا اعلام کرد در صورتیکه کشور‌های اروپایی به تعهدات خود عمل نکنند غنی سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.