یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره اجرای تصمیم برجامی اخیر ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار تشدید فشار‌ها علیه کشورمان شد.

نگرانی رژیم صهیونیستی از تصمیم هسته‌ای اخیر ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «یووال روتم» دبیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران «ابراز نگرانی» کرد و خواستار افزایش فشار‌های «جامعه بین‌المللی» علیه ایران شود.

این مقام صهیونیستی روز سه‌شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «گزارش‌های نگران‌کننده‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه ایران سرعت غنی‌سازیِ اورانیوم با غنای سطح پایین خود را چهار برابر کرده، آن هم درست یک هفته پس از آنکه تهران اعلام کرد برخی از تعهدات برجامی خود کنار گذاشته است».

او همچنین با ادعای اینکه «ایران در حال شتاب‌دادن حرکت به سمت دست‌یابی به سلاح هسته‌ای است» افزود: جامعه بین‌المللی باید فشار‌ها علیه ایران را افزایش دهد.

شایان ذکر است، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه اعلام کرد که ایران در چارچوب تصمیم اخیر خود برای توقف برخی از تعهدات خود ذیل برجام، ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم را چهار برابر کرده است.

 یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و بدعهدی طرفهای دیگر برجام به ویژه کشورهای اروپایی، سرانجام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پاسخ به این گونه اقدامات، از تعلیق بخشی از تعهدات برجامی تهران خبر داد.

بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۰۰:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
جانم کیهان جانم حسین شریعت مداری هرچه گفتی ونوشتی راست بود حیله اروپاییها جیغ صهیونیست ها اول کار درامده خبر های خوشی در کار است اگر حرف رهبر را گوش کنند واز سوراخ دوبار گزیده نشوند محکم واستوار به پیش به اذن ا لله تعالی پیروزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
فكر كردي فقط تو بلدي اتمي بشي ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ننگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهترین گزینه همین است که هرچه فشار اقتصادی و تحریم علیه کشورمان بیشتر شود ایران در زمینه هسته ای محدودیت های بازرسی را بیشتر و غنی سازی را با درصدهای بالاتر از سر بگیرد تا دشمنان قسم خورده ملت مثل اسرائیل و عربستان وآمریکا بیشتر نگران شوند و از از نگرانی بمیرند.
آخرین اخبار