سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای ۲۶ هزار نفر به فشار خون در شاهرود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از ۱۳۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در شهرستان‌های شاهرود و میامی حدود ۲۰ درصد معادل ۲۶ هزارتن به فشار خون بالا مبتلا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با بیان این که ۱۹ درصد از مبتلایان به فشار خون بالا بیماریشان را کنترل می‌کنند، گفت: فشار خون ۱۶ هزار نفر از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت شده و تعداد ۱۰ هزار نفر از این بیماری اطلاع نداشته یا در سامانه ثبت نکرده اند.

وی افزود: ۴۰ درصد از مبتلایان به فشار خون بالا از این بیماری اطلاع نداشته و فقط نیمی از ۶۰ درصد باقی مانده برای کنترل و دریافت دارو مراجعه می‌کنند.

بینش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت خواند و گفت: این برنامه با محوریت معاونت بهداشتی دانشگا ه‌های علوم پزشکی کل کشور برگزار می‌شود و گروه‌های هدف این طرح افراد ۳۰ سال به بالا، بیماران کلیوی و زنان بارداران در تمام رده‌های سنی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مرحله آگاه سازی را از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد اعلام کرد و گفت: مرحله غربالگری هم از ۱۷ خرداد شروع و تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / گ

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شاهرود برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.