سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پای هالیوود به اصفهان باز شد

کارگردان مستند هالیوود اصفهان اظهار کرد: این مستند از دوران کودکی تا لحظه مرگ مرحوم امان اله طریقی را به تصویر می کشد؛ مرحوم طریقی علاقه مند به فیلم های هالیوودی بود و نام عکاسخانه خود را هالیوود گذاشت.

حامد قصری در گفتگو اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: دلیل ساخت هالیوود اصفهان به سال‌ها پیش باز میگردد، جرقه اولیه ساخت این مستند به دوران کودکی من و زمانی که با دو عکاس سرشناس اصفهانی یعنی امان الله طریقی و رضا فروزان آشنا شدم، باز می‌گردد.

وی در ادامه بیان کرد: امان اله طریقی انسانی بسیار مدرن و علاقه‌مند به فیلم‌های هالیوودی بود بدین خاطر نام عکاسخانه خود را که در چهارباغ اصفهان قرار داشت، هالیوود نامگذاری کرد.

نویسنده و کارگردان مستند هالیوود اصفهان با اشاره به حمایت‌های مالی و معنوی خانواده طریقی از فرآیند ساخت مستند هالیوود اصفهان، افزود: از ساخت این مستند بسیار خرسندم چرا که مطابق انتظار گروه سازنده نتیجه‌ای خوب و بازخورد مطلوبی به دنبال داشت.

وی در ادامه گفت: متاسفانه یا خوشبختانه با اجرا شدن طرح چهارباغ، ضلع شرقی این اثر تاریخی عوض شد و عکاسی جناب طریقی که در آن مکان قرار داشت از بین رفت، اما سند، مدرک و عکس‌ها در باب عکاسی هنرمندانه و متبحرانه این عکاس زبردست موجود است.

قصری ادامه داد: آرشیو آقای طریقی از ارزش بالایی برخوردار بوده و نمی‌توان بر روی آثار این هنرمند قیمت گذاشت بلکه بایستی در حفظ آن کوشید؛ امثال طریقی‌ها را باید به مردم معرفی کرد و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از مستند هالیوود اصفهان، اضافه کرد: از جانب دستگاه‌های دولتی هیچگونه حمایتی از ساخت این مستند انجام نشد بلکه این اثر تنها با حمایت‌های خصوصی به مرحله تولید رسید.

این کارگردان و کارشناس حوزه سینما در پایان بیان کرد: این مستند شامل ۱۲ سکانس می‌باشد که از دوران کودکی، زندگی شخصی تا لحظه مرگ مرحوم امان اله طریقی به نمایش درآمده است.


انتهای پیام/م
 

ساخت  هالیوود اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.