سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشت نیمکت بی پولی بدون آقا معلم

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش اصفهان حدود ۱۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی دارد؛ به شدت نیازمند افزایش بودجه هستیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز در جریان نشست خبری مدیران آموزش و پرورش استان با اصحاب رسانه، گفت: در سال جاری آموزش و پرورش اصفهان حدود ۱۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی دارد همچنین این مجموعه با بحران کسری بودجه نیز مواجه است بنابراین به شدت نیازمند افزایش بودجه هستیم.

وی با اشاره به لزوم توزیع امکانات یکسان در همه مدارس اظهار کرد: همه‌ی دبیران بخصوص دبیران مطرح هر ناحیه باید ۵۰ درصد از وقت خود را در مدارس خاص و نیم دیگر را در مدارس دولتی فعالیت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقش قدردانی از دبیران و کارکنان نمونه این اداره کل در افزایش بهره وری کلی فرآیند آموزش، اعلام کرد: در تلاشیم تا هرسال از مدیران، کارمندان و معلمان نمونه در استان تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۷۶ شعار "مدرسه محوری" در بین مدیران این مجوعه طرح شد، اما به علت برخی مشکلات در دستور کار قرار نگرفت، با توجه به اهمیت اجرایی شدن این شعار در تلاشیم این امر را در دستور کار قرار داده و عملیاتی کنیم.

اعتدادی تشریح کرد: شعار مدرسه محوری قرار است تمام اولیا، دانش آموزان، معلمان و مدیران هر مدرسه را در مدیریت و پیشبرد مدرسه مشارکت دهد، در این بین آموزش و پرورش نیز نقش نظارتی و حمایتی بر عهده گیرد؛ مدرسه محوری با مدیر محوری متفاوت است و قرار است تمام ارکان مدرسه در پیشبرد اهداف آن مرکز آموزشی نقشی مثمر ثمر داشته باشند بنابراین همه تصمیم‌ها منوط به نظر شخص مدیر مدرسه نخواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه اجرای دقیق طرح استاندارد سازی سیستم گرمایش کلاس‌های مدارس گفت: ۳۳ درصد از کلاس‌های آموزش و پرورش استان اصفهان نیازمند اجرای این طرح هستند که بنا به بودجه مقرر شده برای اجرای طرح مذکور هر ساله تعدادی از مدارس استاندارد سازی می‌شوند.

عضو شورای اداری استان اصفهان در ادامه این نشست خبری که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حدود نه هزار و چهارصد کلاس در استان نیاز به بازسازی دارند.

وی در ادامه ضمن پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر میزان بدهی اداره کل آموزش و پرورش استان به اداره اوقاف توضیح داد: تنها بدهی این اداره کل به اداره اوقاف بالغ بر سه میلیارد تومان است.

اعتدادی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر میزان شهریه‌های مدارس خاص، اذعان کرد: شهریه مدارس خاص با هم متفاوت است چراکه موارد مختلفی در تعیین شهریه مدارس ویژه موثر است؛ تعیین شهریه مدارس خاص امر دشواریست، اما شهریه اکثر مدارس خاص استان مشخص هست.

وی در پایان با بیان اینکه تعیین شهریه به خدمات و امکاناتی که مدارس غیر دولتی در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار می¬دهند بستگی دارد، توضیح داد: اولیا می‌توانند با مراجعه به تارنمای mosharekatha.ir از امکانات و شهریه این مدارس مطلع شوند.


انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.