سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه‌های علمی راهی برای تقویت میل به یادگیری در دانش‌ آموزان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران از استقرار دبیرخانه‌ طرح پروژه‌های علمی دانش‌آموزی (جابربن حیان) در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش مازندران با اشاره به استقرار دبیرخانه‌ی طرح پروژه‌های علمی دانش‌آموزی (جابربن حیان) در استان گفت: پروژه‌های علمی به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی خود، میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای علمی کشور باید در راستای ترویج علم و پژوهش  باشد افزود: پروژه‌های علمی به علّت ماهیت فرایندی، راه و روش یادگیری را نیز به دانش آموزان می‌آموزند بنابراین می‌توانند ابزاری بسیار قوی در خدمت تعلیم تربیت به معنای واقعی باشد.

میرشفیعی گفت: این طرح از طرح‌های دبیرخانه­ای واگذار شده در راستای طرح و برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی استان به شهرستان‌ها و مناطق در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ می‌باشد که مسئولیت اجرای آن، در دستور کار اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان بابل با هدف کمک به تغییر نگرش معلمان و اولیای دانش‌آموزان نسبت به این طرح قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت این طرح افزود: این طرح زمینه‌ اهداف سند تحول بنیادین، در مسیر تحقق شأن علمی، مصوبه‌ شورای عالی آموزش و پرورش به ویژه در زمینه‌ ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین را فراهم می‌نماید.

وی افزود: هدف از تشکیل دبیرخانه را بهره مندی از پتانسیل‌های موجود در شهرستان ها، تمرکز زدایی و ایجاد فضای همکاری و همدلی جهت پیش برد اهداف دوره‌ ابتدایی، کمک به تغییر نگرش معلمان و اولیای دانش آموزان دانست.

وی گفت: تشویق دانش آموزان به پژوهش، کمک به تحقق اهداف مهارتی درس علوم، تقویت مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان، شناسایی و تقویت استعداد‌های فردی دانش‌آموزان، ارائه‌ی مواد درسی به صورت درهم تنیده و تأکید بر روش تدریس پروژه محور از دیگر اهداف این طرح است.
انتهای پیام/س
 
 

استقرار دبیرخانه‌ی طرح پروژه‌های علمی دانش‌آموزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.