سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون راه آهن شرکت ساخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت محدوده ایرانی راه آهن خواف- هرات به پایان رسید

خطیبی گفت: اتمام راه آهن خواف- هرات نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و ساخت محدوده ایرانی این پروژه به پایان رسیده است.

عباس خطیبی، معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه راه آهن خواف- هرات ۱۳۹ کیلومتر است، گفت: محور ریلی این راه آهن در ایران به اتمام رسیده و هم اکنون در مرحله ساخت ایستگاه راه‌آهن آن هستیم که پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

وی توضیح داد: ۷۷ کیلومتر از این راه آهن در خاک ایران و ۶۲ کیلومتر از آن در خاک افغانستان است که با همکاری نیرو‌های افغانی و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است.

خطیبی اظهار کرد: محور ریلی هرات در کشور افغانستان هنوز به اتمام نرسیده و در مرحله زیرکوبی و ایجاد زیرساخت‌های آن هستند.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده بود که ظرف ۴ ماه آینده ساخت این محور ریلی به اتمام برسد، گفت: به دلیل کمبود منابع مالی و همچنین زمان بر بودن ساخت راه آهن با توجه به شرایط سیاسی افغانستان بعید است در ۴ ماه آینده به اتمام برسد.


بیشتر بخوانید: عضویت دائم ایران در هفتادمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشور‌های CIS


وی یادآوری کرد: هم اکنون برای اتمام این محور ریلی ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است این در حالی است که محدوده خواف این پروژه در ایران صد در صد به اتمام رسیده و محدوده هرات آن جزو تعهدات کشور افغانستان است که باید انجام دهد.

آخرین جزئیات حادثه راه آهن خواف- هرات

خطیبی به حادثه روز گذشته انفجار در محدوده این محور ریلی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه دو نفر از همکاران پیمانکار این پروژه در حادثه انفجار مین زخمی و یک نفر هم شهید شد.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل اظهار کرد: روز گذشته عوامل پیمانکار پروژه ریلی خواف- هرات قصد بازدید از این پروژه را داشتند که در طول مسیر به دلیل انفجار مین دچار حادثه شدند؛ رخداد چنین عواملی در کشور افغانستان و همچنین نبود دستگاه‌های زیرکوب کافی ساخت پروژه را کمی دشوار می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.