وی توضیح داد: ۷۷ کیلومتر از این راه آهن در خاک ایران و ۶۲ کیلومتر از آن در خاک افغانستان است که با همکاری نیروهای افغانی و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است.
خطیبی اظهار کرد: محور ریلی هرات در کشور افغانستان هنوز به اتمام نرسیده و در مرحله زیرکوبی و ایجاد زیرساختهای آن هستند.
معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته مقرر شده بود که ظرف ۴ ماه آینده ساخت این محور ریلی به اتمام برسد، گفت: به دلیل کمبود منابع مالی و همچنین زمان بر بودن ساخت راه آهن با توجه به شرایط سیاسی افغانستان بعید است در ۴ ماه آینده به اتمام برسد.
بیشتر بخوانید: عضویت دائم ایران در هفتادمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای CIS
وی یادآوری کرد: هم اکنون برای اتمام این محور ریلی ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است این در حالی است که محدوده خواف این پروژه در ایران صد در صد به اتمام رسیده و محدوده هرات آن جزو تعهدات کشور افغانستان است که باید انجام دهد.
خطیبی به حادثه روز گذشته انفجار در محدوده این محور ریلی هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه دو نفر از همکاران پیمانکار این پروژه در حادثه انفجار مین زخمی و یک نفر هم شهید شد.
معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: روز گذشته عوامل پیمانکار پروژه ریلی خواف- هرات قصد بازدید از این پروژه را داشتند که در طول مسیر به دلیل انفجار مین دچار حادثه شدند؛ رخداد چنین عواملی در کشور افغانستان و همچنین نبود دستگاههای زیرکوب کافی ساخت پروژه را کمی دشوار میکند.
انتهای پیام/