کاظمیان گفت: هرگونه تفکر در خصوص سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تهران، نمی‌تواند جزیره‌ای و تنها به شهر تهران بپردازد، بلکه باید کل مجموعه شهری تهران باشد.

ضرورت تصمیم‌گیری یکپارچه برای مجموعه شهری تهرانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین نشست جلسه کارگروه تخصصی شورای ساماندهی و تمرکززدایی مرکز سیاسی- اداری پایتخت به ریاست فرزانه صادق‌مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و با حضور نمایندگانی از شورای شهر تهران، وزارت کشور، وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت از محیط‌زیست، سازمان میراث‌فرهنگی، شهرداری تهران، مجلس‌شورای اسلامی، ستادکل نیرو‌های مسلح فرماندهی کل قوا، وزارت اطلاعات در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

غلامرضا کاظمیان، مدیرکل دفتر طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران در خصوص این نشست و مواردی که مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، گفت: در جلسه دوم کارگروه تخصصی شورای ساماندهی و تمرکز زدایی مرکز سیاسی- اداری پایتخت، دو طرح تهیه شده توسط وزارت راه و شهرسازی که شاملِ طرح ساماندهی شهر تهران تهیه شده توسط مهندس سیدرضا هاشمی و همچنین طرح ارزیابی تحقق طرح مجموعه شهری تهران در استان تهران توسط اسفندیار زبردست مورد بررسی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:ضمانت‌های مالی طرف خارجی در راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان فراهم شد


مدیرکل طرح‌ریزی و طرح‌های توسعه و عمران با اعلام اینکه در جلسه آینده ارزیابی مجموعه شهری تهران در مسیر استان البرز ارایه و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت، افزود: تلاش داریم تا بررسی و جمع‌بندی این مطالعات و بررسی‌های تکمیلی تا پایان تابستان انجام شود. بر همین اساس، سند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ساماندهی و تمرکز زدایی از شهر تهران، تابستان امسال به شورای ساماندهی ارایه می‌شود.

کاظمیان تصریح کرد: هرگونه تفکر در خصوص سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تهران، نمی‌تواند جزیره‌ای و تنها به شهر تهران بپردازد، بلکه باید کل منطقه شهری یا مجموعه شهری تهران باشد. بدین‌معنا ضرورت دارد تا تصمیم‌گیری یکپارچه برای تهران انجام شود.

وی اعلام کرد: در بحث ساماندهی و تمرکز زدایی از شهر تهران، تمامی موضوع‌ها از جمله، بحث انتقال مراکز سیاسی- اداری از شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و طرح‌های توسعه و عمران تصریح کرد: اغلب مطالعات کارشناسی چندان با انتقال مرکز سیاسی- اداری از شهر تهران موافقت نداشته است. با این وجود، منتظر هستیم تا مطالعات بعدی را بررسی کنیم و در نهایت به جمع‌بندی برسیم و جمع‌بندی را به شورای ساماندهی پایتخت ارایه کنیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد درباره موضوع ساماندهی مراکز سیاسی- اداری نیاز به مطالعه جدید نیست و بر اساس مطالعات قبلی که انجام شده است، همچنین تحلیل محتوایی که انجام می‌شود، در اسرع وقت به سند واحد می‌رسیم تا بررسی و مراحل بعدی به شورای ساماندهی ارایه شود.

شورای ساماندهی تهران ۱۳ عضو دارد و از مجلس شورای اسلامی دو نفر در این شورا، عضویت دارند.

 انتهای پیام/

ارائه سند ساماندهی و تمرکز زدایی از شهر تهران، تابستان ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار