سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلخانه‌های کوچک تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: دولت برای حمایت از احداث این گلخانه ها، به متقاضیان تسهیلات بانکی با بهره هفت تا ۹ درصدو بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: در یک سال اخیر تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه‌هایی در شهرستان افزایش یافته و تاکنون ۲ گلخانه در این راستا راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ دستور العمل اجرای طرح احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس از فروردین ۹۷ و در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث این گلخانه ها، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول مورد حمایت قرار می‌گیرد.

کریمی اصل با بیان اینکه تقاضا برای احداث این نوع گلخانه در سایر بخش‌های این شهرستان همچنان ادامه دارد اضافه کرد: برای صدور مجوز پروانه تاسیس و بهره برداری از گلخانه کوچک مقیاس، باید مساحت گلخانه کمتر از ۳۰۰ مترمربع و در حوزه منطقه سکونت متقاضیان یا محدوده شهری و طرح هادی روستایی بوده و به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

وی گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس، با اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستا‌ها و زمینه مناسبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

وی افزود: اجرای این طرح ها، همچنین امکان افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را برای روستاییان فراهم کرده و می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت.

کریمی گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس با هدف حل مسائل اجتماعی، اشتغالزایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی انجام می‌شود.

وی با بیان این که برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد اضافه کرد: این مجوز‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان و پس از ثبت نام در سامانه «سیتا» صادر می‌شود.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب‌ مهم تولید محصولات کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
میلاد
۱۵:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
جهاد