سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل ناباروری از زبان متخصص جنین شناسی جهاد دانشگاهی

متخصص جنین شناسی و ژنتیک جهاد دانشگاهی استان مرکزی به عوامل ناباروری پرداخت.

غفاری زاده مسئول آزمایشگاه جنین شناسی و ژنتیک جهاد دانشگاهی استان مرکزی به مناسبت روز ملی جمعیت در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   عوامل اصلی ناباروری را بیان کرد.

غفاری زاده افزود: عوامل زیست محیطی، استرس‌های شغلی، افزایش سن ازدواج و بارداری، بهداشت شخصی و تغذیه نامناسب از عوامل ناباروری به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی افزایش سن ازدواج و استرس‌های شغلی و همچنین آلودگی هوا از عوامل مهم در ناباروری است.

کاهش میزان ناباروری نیازمند حمایت نهاد‌های دولتی و خصوصی

طالبی سرپرست مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم کاهش میزان ناباروری در استان مرکزی را نیازمند حمایت نهاد‌های دولتی و غیر دولتی دانست و گفت: ۲۰ درصد مراجعان برای درمان ناباروری به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند مراحل خود را ادامه دهند.


طالبی با اشاره به اینکه این مراکز برای فعالیت نیازمند حمایت مالی نهادهاست افزود: تجهیزاتی که در این مرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل اینکه از خارج وارد می‌شود قیمت بالایی دارد و نمی‌توان همه هزینه‌ها را از بیماران دریافت کرد به همین خاطر نیاز است خیرین و مراکز دولتی و نیمه دولتی به حمایت این مرکز بیایند.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز ۸۰ درصد کسانی که مراجعه می‌کنند پس از طی کردن مراحل درمان مشکل ناباروری آن‌ها برطرف می‌شود که ۲۰ درصد دیگر مشکل مالی دارند و نمی‌توانند درمان را ادامه دهند افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۱۹۱ مورد پس از انجام مراحل درمانی باردار شدند و مشکل سخت باروری آن‌ها برطرف شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.