سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس خبر داد؛

مرمت کالا انبار تاریخی شیراز

کالا انبار تاریخی شیراز با اعتبار ۸ میلیارد ریال مرمت و احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: عملیات مرمت و احیای کالا انبار مشیر که به (کلم بار شیراز) معروف و در بافت تاریخی این شهر قرار گرفته پس از ۲ سال از محل سرمایه گذاری موقوفه معدل الملک با اعتبار هشت میلیارد ریال به انجام رسید.

وی افزود: حدود ۲ سال پیش مجوز‌های لازم برای احیا و مرمت این مکان تاریخی اخذ شد و با توجه به اینکه بنا دارای ارزش تاریخی و میراثی بود طرح مرمت و بازسازی آن زیر نظر میراث فرهنگی تهیه و اجرا شد.

موسوی گفت: این مجموعه با زیربنای ۲۰۰ مترمربع، کاربری گردشگری و با معماری کاملا سنتی و ایرانی به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: این مجموعه در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و به صورت یک فضای غذا خوری و رستوران در محل بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی، با بیان اینکه با راه اندازی این مجموعه به صورت مستقیم برای هفت نفر اشتغالزایی می‌شود، افزود: رویکرد کلی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس این است که بنا‌های میراثی در بافت قدیم را که سال‌ها رها شده با تسهیلات و طرح‌های سنتی، بازسازی و احیا کند و در اختیار مردم قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: هم اکنون احیای بافت‌های تاریخی زیر نظر این اداره کل در این استان کلید خورده است.
انتهای پیام/م

احیاء کالا انبار تاریخی شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.