سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم بهره‌مندی از توان ائمه جمعه و جماعات برای گسترش سوادآموزی

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای گسترش سوادآموزی در جامعه لازم است که از توان امامان جمعه و جماعت بیشتر بهره گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فرمعاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، در نشستی با حجت الاسلام محمدی، امام جمعه شهر کاکی، افزود: برای تشویق بی سوادان برای بهره گیری ار سواد خواندن و نوشتن باید از همکاری  ائمه جمعه و جماعات استفاده شود.

وی بیان کرد: لازم است تا دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله ائمه جمعه و جماعات با استفاده ازتریبون‌های مختلف در تعمیق مسئله باسوادی افراد در جامعه بیشتر نقش ایفا کنند تا با ایجاد یک فضای رقابتی بسیاری از افراد بی سواد در مناطق و شهرستان‌های استان از نعمت الهی خواندن و نوشتن برخوردار شوند.

دانش فر با تاکید براینکه  اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی زیر پوشش قراردادن افراد بی سواد است، عنوان کرد: برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون سواد آموزی استان بوشهر با اشاره به اجرای مرحله دوم «طرح نماز کلید بهشت» در استان، گفت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ نماز بیش از  ۱۵۰۰ نفر از سواد آموزان استان در کلاس‌های طرح نماز کلید بهشت شرکت دارند.

وی همچنین توصیه‌ای از مسئولان و کارشناسان سواد آموزی خواست تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا با ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها و بهره‌گیری مؤثرتر از تریبون‌های نماز جمعه و مساجد رقم بی سوادی در استان کاهش یابد.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهر کاکی نیز با بیان برخی مسائل آموزش و پرورش استان، آمادگی خود را برای همکاری در حوزه سوادآموزی اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی زیر پوشش قراردادن افراد بی سواد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.