سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی فنی پژو ۴۰۵

پیشینه عرضه پژو ۴۰۵ در ایران به سال ۱۳۷۲ باز می‌گردد. سری نخست آن در دو تیپ GL و GLX با پیشرانه‌های کاربراتوری ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری عرضه می‌شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشینه عرضه پژو ۴۰۵ در کشورمان به سال ۱۳۷۲ باز می‌گردد. سری نخست آن در دو تیپ GL و GLX با پیشرانه‌های کاربراتوری ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری عرضه می‌شد، اما در نهایت هر دو نسخه در سال ۱۳۸۱ جای خود را به پیشرانه ۱.۸ لیتری انژکتوری XU۷ دادند.

سال ۱۳۸۳ ایران خودرو نمونه اقتصادی ۴۰۵ را با نام GLI عرضه کرد که فاقد تجهیزات متداول بود و حتی سپر مشکی رنگ داشت. اما این محصول با استقبال چندانی در بازار مواجه نشد و حدود یکسال بعد نیز GLI از خط تولید کنار رفت.

تیپ SLX آخرین تیپی است که تاکنون برای ۴۰۵ معرفی شده است. SLX که در ۱۳۸۸ به بازار آمد، دارای چراغ کریستالی، اضافه‌شدن مه‌شکن و اسپویلر درب صندوق بود و همچنین داشبورد، صفحه کیلومتر و سردنده آن هم مجددا طراحی شد.

از سال ۱۳۹۰ نیز پیشرانه ۱.۶ لیتری پژو ۲۰۶ تیپ پنج (TU۵) نیز برای مدل SLX قابل سفارش شد درحالیکه پیشرانه مدل GLX آن چه در نسخه بنزینی و چه در نسخه دوگانه‌سوز همچنان از نوع ۱.۸ لیتری است.

آخرین قیمت خودرو را اینجا  مشاهده کنید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.