سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی خبر داد

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومانی از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها در سال ۹۷/ شورای پنجم ترمز استقراض از بانک‌ها را کشیده است

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم ترمز استقراض از بانک‌ها را کشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، در واکنش به گزارش درآمد هزینه خزانه‌دار شورای شهر تهران که از سوی سید حسن رسولی ارائه شد، اظهار کرد: این گزارش دارای چند نکته مهم در برداشت است که ابتدا بحث کاهش استقراض از بانک مطرح بود که تنها به این نکته اشاره شد.

وی افزود: در بخش مصارف علی رغم اینکه شهرداری مجاز است ۱۰ درصد کل بودجه را از بانک‌ها قرض کند، اما دیدیم که مبلغ بسیار کمتری را از بانک‌ها استقراض کرده بودند که این نکته بسیار مثبت است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید نسبت به سال‌های گذشته مقایسه‌ای تطبیقی داشته باشیم، گفت: بررسی‌های سال‌های گذشته حاکی از آن است که شورای پنجم چگونه توانسته ترمز استقراض را بکشد؟

فراهانی افزود: در سال گذشته برای بازپرداخت وام‌ها، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها برای اولین بار پرداخت شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال ۹۶ هیچ مبلغی به بانک‌ها برای پرداخت استقراض داده نشده است، تصریح کرد: همین کار موجب شد که تضمین بانک‌ها در اوراق مشارکت مصوب شورا به خطر افتد.

وی خاطرنشان کرد: موفق شدیم که ۱۰ درصد بدهی بانک‌ها را پرداخت کنیم که با این شرایط می‌توانیم از آن به عنوان تضمین سال بعد استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: افزایش 10 هزار میلیاردی بدهی‌های شهرداری تهران در یک سال گذشته


فراهانی با بیان اینکه بحث بودجه غیرنقد بسیار اهمیت دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد بودجه غیرنقد طی سال گذشته محقق نشده است و این موضوع به دلیل سکته‌ای بود که در بحث تحقق درآمد غیرنقد داشتیم که این وضعیت نشان می‌دهد فعالیت کارگزاری‌ها رضایت بخش نبوده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما نیازمند آسیب شناسی در خصوص بحث کارگزاری‌ها نسبت به تحقق بودجه غیرنقد هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.