سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبیک صاحب موزه مردم شناسی می‌شود / امروز بازدید از موزه‌ها رایگان است

کلنگ احداث موزه مردم شناسی آبیک در هفته میراث فرهنگی به زمین زده می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: کلنگ احداث موزه مردم شناسی در شهر آبیک در ۳ طبقه و در یک هزار متر مربع زمین روز دوشنبه سی ام اردیبهشت همزمان با هفته میراث فرهنگی به زمین رده می‌شود.

به گفته خزائلی، امسال از محل اعتبارات استانی و ملی ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و پیش بینی می‌شود این طرح امسال، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

خزائلی در ادامه از افتتاح دو موزه تاریخ طبیعی و بانک سپه در هفته میراث فرذهنگی خبر داد و گفت: موزه تاریخ طبیعی مجموعه‌ای از تاکسیدرمی‌ها، صدف‌ها و سکه‌های تاریخی است که در یکی از دبیرستان‌های قزوین برپا شده و موزه بانک سپه هم مجموعه‌ای از لوازم اداری و تاریخی این بانک است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: همچنین امروز به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها تا ساعت ۲۰ رایگان است.

خزائلی در ادامه از برپایی نمایشگاه عکس میراث معنوی در دولتخانه صفوی خبر داد و گفت: این نمایشگاه امروز افتتاح می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: همچنین روز دوشنبه فاز دوم مرمت امام زاده حسین (ع) آغاز و کاوش‌های باستان شناسی در این منطقه شروع می‌شود.

خزائلی، برگزاری مسابقه اسکیس با همکاری دانشگاه‌ها، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به موزه کشاورزی قزوین و مشکلات ان گفت: برای بازگرداندن این موزه به چرخه موزه‌ها، مذاکراتی با رییس سازمان جهادکشاورزی استان خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ورود بخش خصوصی در حوزه تاسیسات گردشگری هم گفت: از منابع مختلف به سرمایه گذاران تسهیلات داده می‌شود.

خزائلی افزود: معمولا تسهیلات پرداختی گردشگری نسبت به صنعت و کشاورزی کمتر است، اما با پرداخت همین میزان هم توانسته ایم در زمینه رونق اشتغال موثر عمل کنیم.

وی تعداد روستا‌های هدف گردشگری را ۲۰ مورد بیان کرد و گفت: بیشتر این روستا‌ها در الموت و آوج قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه به ثبت جهانی بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه اشاره کرد و گفت: برای انجام این کار شورای جهانی صنایع دستی خرداد ماه از بازار تاریخی سعدالسلطنه به قزوین بازدید می‌کند.

خزائلی، یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی را مرمت گراند هتل بیان کرد و گفت: بانک گردشگری به عنوان سرمایه گذار وارد این حوزه شده است.

وی به تصرفاتی که در دولتخانه صفوی وجود دارد اشاره کرد و افزود: چند واحد تجاری و دستگاه‌هایی مانند مخابرات، آموزش و پرورش و تربت بدنی در این اثر تاریخی تصرفاتی داشته اند که در صددیم در چند ماه آینده این منطقه را رفع تصرف کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره پروژه خیابان شهدی انصاری هم گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی، ادامه این پروژه منتفی است.

خزائلی در رابطه با پارکینگ سعدالسطنه هم گفت: از شهردار و سازمان نوسازی خواسته ایم که در این زمبنه طرح ها‌ی خود را ارائه کنند تا به شورای کشور ابلاغ شود.

وی با اشاره به بازارچه صنایع ستی دولتخانه صفوی هم گفت: این بازاچه موقت است و بعد از اتمام دوره، جمع آوری می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ثبت هزار و ۳۸۴ اثر تاریخی قزوین گفت: ۲۵ پرونده ثبت ملی هم داریم که جلسات آن تا پایان خرداد ماه برگزار می‌شود.

خزائلی دربازه خانه بهروزی گفت: این اثر تاریخی در ایام نوروز بازگشایی و به بهره بردار قبلی داده شد، اما کاروانسرای وزیر همچنان بسته است و از بهره بردار آن خواسته ایم که مکان دیگری را برای فعالیت خود انتخاب کند.

وی با اشاره به ساخت و ساز‌ها در اطراف دریاچه اوان گفت: هر گونه سرمایه گذاری و ساخت و ساز باید با قوانین محیط زیست همراه باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درباره ساخت هتل ملل در میدان مینودر قزوین هم گفت: این موضوع استانی است و برای حل مشکل آن نیازمند جلسات متعدد با سرمایه گذار و مسئولان زیر ربط هستیم.

خزائلی در ادامه گفت: ۱۲ سازمان مردم نهاد هم در حوزه میراث فرهنگی در حال تاسیس است.

وی به سایت خله کوه در تاکستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته فاز نخست موزه مردم شناسی در این سایت با ۴۶۰ میلیون تومان راه اندازی شد و امسال هم برای راه اندازی فاز دوم آن با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، برنامه ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از برنامه ریزی برای راه اندازی موزه مجازی در استان سخن گفت و افزود: پیش بینی می‌شود این موزه مجازی در هفته دولت راه اندازی شود.

به گفته خزائلی، سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۴۹۵ نفر از آثار تاریخی قزوین بازدید و ۲۸۳ هزار و ۱۵۸ نفر در استان اقامت کردند.

وی درباره معرفی شهر قزوین هم گفت: قصد دایم برای جذب گردشگر از طریق کشور‌های همسایه و با کمک سفارتخانه‌ها، قزوین را در سطح بین المللی معرفی کنیم.

۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد هفته میراث فرهنگی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

کلنگ احداث موزه مردم شناسی آبیک در هفته میراث فرهنگی به زمین زده می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.