سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ موزه فعال استان مرکزی آماده بازدید رایگان علاقمندان

به مناسبت روز جهانی موزه ۱۲ موزه فعال استان مرکزی برای بازدید علاقمندان رایگان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  موزه جذابترین مکان برای گشت و گذار در دنیای تاریخ گذشتگان است وبه مناسبت ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه، ۱۲ موزه فعال استان مرکزی برای بازدید علاقمندان رایگان هستند.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه به مناسبت ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه، تمامی موزه‌ها برای بازدید رایگان هستند،گفت: در استان مرکزی ۱۲ موزه فعال هستند که مربوط به صنایع دستی، مردم شناسی، فرهنگ و آداب و رسوم وشناسایی مفاخر، حیات وحش و طبیعت، است که هر موزه با توجه به شکل آن‌ها تعریف می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه بازدید رایگان از موزه‌ها به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه هاست و فقط در روز جهانی موزه این تسهیلات در نظر گرفته شده افزود: موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی امروز تا ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان هستند.

تالاب میقان و غار نخجیر  اکو موزه‌های استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به تالاب میقان و غار نخجیر که اکو موزه‌های استان مرکزی هستند بیان کرد: سنگ نگاره‌های تیمره موزه تاریخی با شواهد ارزشمند ۴۰ هزار ساله است که نشانه تمدن عظیم و شعور انسان‌هایی است که در این سرزمین زندگی می‌کرده اند.

ایزدی افزود: امروزه به دلیل بهره‌گیری از آثار موزه‌ها در تحقیقات و بررسی‌های علمی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی از جایگاه مهم‌تر و پررونق‌تری برخوردار گشته‌اند و ۲۸ اردیبهشت به نام روز جهانی موزه نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در ابتدا موزه‌ها مکانی بودند برای گردآوری مجموعه‌ای از اشیای تاریخی، میراث طبیعی و آثار هنری و نمایش این آثار و اشیا که مربوط به ادوار گذشته یا معاصر می‌شد، اما امروزه موزه‌ها کاربرد‌های بیشتری یافته‌اند

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.