سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار لرستان:

هیچ مشکل بهداشتی در مناطق سیلزده گزارش نشده است

استاندار لرستان گفت: هیچ مشکل بهداشتی خاص در مناطق سیلزده این استان گزارش نشده است، اما با توجه به شروع فصل گرما باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  استاندار لرستان گفت: هیچ مشکل بهداشتی خاص در مناطق سیلزده این استان گزارش نشده است، اما با توجه به شروع فصل گرما باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم.

سید موسی خادمی اظهار داشت: تاکنون مشکل خاص بهداشتی در مناطق سیل زده لرستان گزارش نشده، اما با توجه به شروع فصل گرما و سکونت برخی از سیل زدگان در چادر‌ها باید مراقبت‌های بهداشتی بیشتر شود.

وی افزود: آب و برق روستا‌های سیلزده لرستان به طور کامل برقرار شده، اما به دلیل اضطرار برقراری‌ها به صورت موقت بوده و ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند.

استاندار لرستان گفت: با تامین و افزایش اعتبار امیدواریم بتوانیم کیفیت لازم را بالا برده و به صورت دائم آب و برق روستای سیلزده لرستان را وصل کنیم.

خادمی همچنین به خسارت وارده ناشی از سیل به باغات انجیر این استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مزیت‌های نسبی لرستان وجود باغات انجیر است که یکهزار و ۸۰۰ هکتار در لرستان وجود دارد و در این زمینه رتبه اول را در کشور دارا هستیم.

وی افزود: در نظر داشتیم از این باغات در حوزه‌های تبدیلی استفاده کنیم که سیلاب ۲۰۰ هکتار از این باغات را از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد اکنون تا یک و نیم متر گل و لای اطراف درختان وجود دارد.

وی بیان کرد: از چند هفته اخیر دستگاه‌ها لازم وارد باغات شده، اما دسترسی‌ها سخت بوده و کار آسانی نیست، اما امیدواریم با کمک کشاورزان و نیرو‌های دیگر بخش عمده‌ای از گل و لای را از اطراف درختان خالی کنیم.

سیل فروردین ماه امسال علاوه برای اینکه حدود ۴۰ هزار میلیاردریال در استان خسارت برجای گذاشت موجب مرگ ۱۵ نفر از مردم این مناطق شد.

انتهای پیام /ب

هیچ مشکل بهداشتی مناطق سیلزده را تهدید نمی‌کند

برچسب ها: استانداری ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.