رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن مناطق سیل زده لرستان گفت: ۳۵۰۰ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا خواجوی،  رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن مناطق سیل زده لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۳۳ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی که در مناطق سیل زده لرستان مورد ارزیابی قرار گرفته بود، ۲۸ هزار و ۳۵۰ واحد در سامانه نرم افزار بازسازی ثبت شده است.

خواجوی افزود: تاکنون فرایند تشکیل پرونده و اخذ مدارک متقاضیان برای ۱۳ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی انجام شده و مجموعاً حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده که از این تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی هم عقد قرارداد شده و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به رقم پرداختی‌های مربوط به بلاعوض معیشتی و تعمیری، عنوان کرد: در مجموع به سه هزار ۶۸۲ واحد به ارزش ۱۶ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان تا به امروز پرداخت بلاعوض داشته‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن مناطق سیل زده لرستان با بیان اینکه به هزار و ۷۶ واحد، بلاعوض معیشتی و به ۲ هزار و ۱۸ واحد بلاعوض تعمیری پرداخت شده است، تصریح کرد: به ۲۲۷ واحد بلاعوض اجاره بها و به ۳۵۹ واحد بلاعوض تجاری پرداخت شده است.

خواجوی بیان کرد: یکی از عواملی که مانع از شروع عملیات بازسازی در شهرستان پلدختر شده این است که ناظرین فرم تعهد نظارت را امضا نمی‌کنند در نتیجه شهرداری هم نمی‌تواند پروانه صادر کند بنابراین از استاندار انتظار داریم که دستور ویژه برای رفع این مشکل به بدهد، چون تا زمانی که پروانه صادر نشود نمی‌توانیم کار بازسازی را در شهر شروع کنیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما این است که، چون پل روستای چم مهر هنوز بازسازی نشده امکان عملیات بازسازی و حمل مصالح وجود ندارد که انتظار داریم فرایند بازسازی این پل نیز تسریع یابد.

انتهای پیام/ر

۳۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده لرستان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد

برچسب ها: خواجوی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.