سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

نظام ارجاع از برنامه‌های اولویت دار وزارت بهداشت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه نظام ارجاع در اولویت برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج شنبه صبح در نشست برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع که با حضور مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسای مراکز بهداشت ۵ گانه مشهد گفت: در حال حاضر برنامه نظام ارجاع در ۴۰ درصد مناطق زیر پوشش استان خراسان رضوی اجرایی شده است و تلاش می‌شود تا پایان سال به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد.

وی ادامه داد: مدیریت راهبری منطقه یک کشور در خصوص اجرای طرح نظام ارجاع شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذاشته شده است که اگر نتوانیم این برنامه را به شکل کامل در سطح یک اجرایی کنیم به طور حتم در سطوح بعدی نیز نمی‌توان انتظار موفقیت داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه نظام ارجاع از برنامه‌های اولویت دار وزارت بهداشت محسوب می‌شود و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان باید به طور جدی به این برنامه نگاه کنند و تلاش شود بر اساس برنامه ریزی تا نیمه خرداد پرونده سلامت الکترونیک برای تمامی جمعیت زیر پوشش تشکیل و وارد مرحله اجرایی شود.

دارابی افزود: بر این اساس برنامه زمان بندی شده به منظور اجرای برنامه نظام ارجاع و پرونده سلامت الکترونیک به تمامی دانشگاه و دانشکده‌ها ابلاغ و روند اجرای آن رصد می‌شود تا اشکالات کار رفع و خللی در روند اجرایی شدن برنامه ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می‌توان ضمن افزایش مشارکت مردم، روند اجرای برنامه را نیز تسهیل بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک که سطح یک برنامه نظام ارجاع محسوب می‌شود تا نیمه خرداد در مناطق زیر پوشش دانشگاه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام//ف. س


اجرایی شدن پرونده سلامت الکترونیک تا نیمه خرداد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.