سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد اشتغال با راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت مشهد

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گفت:پارک علم و فناوری سلامت مشهد با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجتبی سنکیان مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد،گفت: پارک علم و فناوری سلامت مشهد با هدف تبدیل ایده‌های نو به محصول، اشتغال‌زایی بیشتر نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های سلامت راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد:  برخورداری از مزایای قانونی مناطق آزاد به استناد ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری در خصوص روابط کار، معافیت‌های مالیاتی و عوارض سرمایه گذاری خارجی، هزینه استقرار و دریافت مجوز‌ها، مهمترین مزایای استقرار واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری سلامت است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گفت: از دیگر مزایای استقرار شرکت‌ها در پارک سلامت می‌توان به قرار گرفتن در مرکز شهر و منطقه جغرافیایی مناسب، معافیت عوارض گمرک و کاهش هزینه‌ها و استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک و همجواری با موسسات تحقیقاتی و واحد‌های فناوری عنوان نمود که از حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های متولی بویژه معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار می‌شوند.

سنکیان با اشاره به اینکه شرکت‌های مستقر در پارک سلامت باید خلاق و نو آور باشند در خصوص شرایط پذیرش در پارک افزود: اینطور نیست که هر شرکتی بتواند در پارک مستقر شود و تنها شرکت‌ها و مؤسساتی می‌توانند از خدمات پارک استفاده کنند که ﻋﻼﻭه ﺑﺮ ﺩﺍﺷﺘﻦ هویت حقوقی مستقل و ثبت شده از ﺳﺎﺑﻘﻪ علمی ﻭ توانایی مالی مناسبی برخوردار و ایده، طرح، محصول و خدمات فناورانه و نوآورانه داشته باشند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گفت: فشار‌ها و سختی‌هایی که تحریم‌های یکجانبه به کشور و دولت وارد می‌کند میتواند فرصتی مناسب در اختیار مراکز علمی و دانشگاهی قراردهد تا با حمایت از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان، ایده‌های خود را به محصول و ثروت تبدیل نموده و در بازار‌های داخلی و جهانی بفروش برسانند و این امر منجر به خود کفایی و فعال شدن چرخه تولید داخلی خواهد شد.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

راه اندازی پارک علم وفناوری سلامت در مشهد

برچسب ها: علوم پزشکی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.