سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

کاهش واردات نشان دهنده خودکفایی اقتصادی نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: افزایش واردات از مرز‌های استان، رونق اقتصادی بیشتری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی از صادرات کالا در کل کشور در سال ۹۷ افزایش یافت و تراز بازرگانی خراسان رضوی در سال گذشته، مثبت و معادل یک میلیارد و ۹۰۳ میلیون دلار بود.

وی ادامه داد: ۱۰ کشور نخست هدف صادراتی خراسان رضوی افغانستان، پاکستان، عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، اسپانیا، هنگ کنگ، ویتنام، ازبکستان و تاجیکستان هستند که سال گذشته افغانستان با ۱۵۷ میلیون دلار بیشترین حجم صادرات از خراسان رضوی را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال حجم صادرات کالا از خراسان رضوی به کشور‌های ویتنام، ترکیه و هلند نسبت به سال ۹۶ افزایش قابل توجهی داشت.

علیرضایی افزود: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی خراسان رضوی در سال گذشته زعفران به صورت فله زعفران در بسته بندی‌های ۱۰ گرمی، کف پوش و سیب بودند.

وی تصریح کرد: پارسال میزان واردات کالا به استان ۲۷۴ هزار تن به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال پیشتر از آن در وزن ۲۳ درصد و در ارزش پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال، دومیلیون و ۹۵۷هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۵۲میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شد که این میزان نسبت به سال۹۶ در وزن ۲۰درصد و در ارزش ۱۴درصد افزایش داشت.

علیرضایی افزود: همیشه کاهش واردات کالا به استان، نشان دهنده خودکفایی اقتصادی نیست زیرا عمده واردات کالا به استان مربوط به مواد اولیه بخش تولید است و هر چه واردات از مرز‌های استان بیشتر باشد به بیشتری می‌انجامد.

وی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی به استان در سال گذشته پنبه، برنج، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، واگن و دانه کنجد بودند که عمده آن‌ها مواد اولیه هستند.

انتهای پیام//ف. س


افزایش صادرات کالا از خراسان رضوی

برچسب ها: صادرات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.