صادرات استان خراسان رضوی امسال با بیش از ۴۰ درصد افزایش به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه گذشته امسال، دو میلیون و ۱۸۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

امید جهانخواه عمده کالا‌های صادراتی امسال را "زعفران، کفپوش‌های منگوله باف، روغن‌های سبک و فرآورده‌های نفتی به جز بنزین" اعلام کرد و افزود: بیشتر این کالا‌ها به کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی گفت:پارسال در همین مدت یک میلیون و ۵۶۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره واردات کالا به کشور از گمرکات این استان افزود: امسال ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان رضوی وارد کشور شد که در مقایسه با پارسال از نظر وزنی ۱۹ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد کاهش داشته است.

جهانخواه میزان واردات پارسال کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان را ۲۳۶ هزار تن به ارزش ۲۷۴ میلیون دلاراعلام کرد.

وی گفت: پنبه، برنج، لوبیا چیتی و لوبیا قرمز عمده کالا‌های وارداتی به کشور در ۹ ماه امسال بود که بیشتر از ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و آلمان وارد شده است.

در خراسان رضوی پنج گمرک لطف آباد در درگز، سرخس، باجگیران در قوچان، دوغارون در تایباد و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان فعال است.

منبع خبرگزاری صداسیما

انتهای پیام/م

صادرات ۱.۷ میلیاردی دلاری خراسان رضوی

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.