سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید دادستان قزوین بربرنامه ریزی برای عرضه کالا

دادستان قزوین گفت: برنامه ریزی و اینده نگری در زمینه عرضه کالا بسیار مهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاسمی دادستان قزوین جلسه هماهنگی، بررسی و نظارت بر فرایند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی ویژه ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه برنامه ریزی و آینده نگری در زمینه عرضه بسیار مهم است گفت: در حال حاضر خیلی از اقلام با ارز دولتی تهیه می‌شود، ولی به دست مصرف کننده نمی‌رسد.

قاسمی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از تحریم هاست، افزود : نکته قابل توجه امنیت روانی است که فضای مجازی درافزایش میزان مصرف خانواده تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه برخی اقلام از ارز دولتی خارج شده است گفت: نظارت را باید از مبدا یعنی از واحد‌های تولیدی شروع کرد ولازم است تا با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت نظامی و امنیتی دستگاه‌ها استفاده کنیم.

دادستان با بیان اینکه دستگاه قضا آمادگی کامل دارد تا موانع را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برطرف کند.

کبیری معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت هم در این جلسه گفت: یکی از اقدامات اساسی برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت بود که با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا شد.

کبیری افزود:در این نمایشگاه ۱۰۴ واحد تولیدی، کالا‌های اساسی را با قیمت‌های مصوب عرضه کردند.

وی با اشاره به کمبود شکر گفت: در این زمینه دو هزار و ٥٠٠ تن در اردیبهشت ماه با قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در استان توزیع شد.

کبیری گفت:یک دوگانگی قیمت در بحث شکر به وجود آمد که چهارصد تومن افزایش قیمت از سوی دولت روند توزیع را کند کرد.

وی گفت؛ از امروز به صورت گسترده حدود ۵۰۰ تن با قیمت ٣ هزار ٤٠٠ تومان عرضه خواهیم داشت.

وی با اشاره به موضوع شناسایی تعداد انبار‌های موجود در استان گفت: تا کنون ۶۴۰ واحد صنفی، در حوزه صنعت هزار و ۴۰۵ واحد و دربخش کشاورزی ۱۸۸ واحد در سامانه جامع ثبت نام کرده اند.

خمسه رئیس سازمان کشاورزی قزوین هم در این جلسه گفت: در رابطه با افزایش قیمت کالا‌هایی مانند مرغ و تخم مرغ، از اول اسفندماه بریا کاهش قیمت عملا توزیع نهاده‌های دامی به جهادکشاورزی استان واگذار شد.

خمسه با اشاره به یک میلیون و سیصد هزار قطعه جوجه ریزی در اردیبهشت ماه گفت: احتمال افزایش قیمت در خرداد ماه وجود دارد.

خمسه گفت:مشکلی که در استان ما وجود دارد انحصار و تمرکز بر روی کشتارگاه قزوین مرغ است و چون ما بعنوان متولی حمایت از تولید کنندگان هستیم از دستگاه قضا خواهشمندیم از کشتارگاه قزوین مرغ مطالبه کنند که همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند و به بحث تعادل قیمت مرغ در استان کمک کنند.

بابایی فر معاون بازررسی سازمان صمت هم گفت:در طرح نظارتی ماه رمضان، از ابتدای طرح ۵ هزار فقره بازرسی انجام شد که ۳۱۰ فقره در گرانفروشی و کم فروشی شناسایی شدند.

انتهای پیام/ک

جلسه هماهنگی، بررسی و نظارت بر فرایند توزیع مایحتاج عمومی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.