سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانایی بند آبخیزداری آبگلام بهبهان در کنترل سیلاب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهبهان گفت: بند آبخیزداری آبگلام در سیلاب اخیر حدود ۸ میلیون مترمکعب آب را کنترل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالستار جلالی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهبهان گفت: بند آبخروار آبگلام حدود ۸ میلیون مترمکعب  حجم سیلاب را کنترل کرده که در صورت نبود آن خسارات جبران ناپذیری به شهرستان وارد می‌آمد.

وی افزود : بند آبخیزداری آبخروار (آبگلام) در جنوب بهبهان در حوزه آبخروار به مساحت ۵۵۰۰ هکتار واقع شده است و ارتفاع این بند ۱۸ متر و حجم ذخیره ۲.۸ میلیون مترمکعب آب را دارد.

جلالی در ادامه بیان داشت: این بند نقش مهمی در کنترل سیل و رسوب ورودی به مرکز شهرستان دارد که هر ساله حجم زیادی از روان آب ناشی از بارندگی‌ها را کنترل و از وارد آمدن خسارت‌های مالی و جانی به همشهریان جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بهبهان تصریح کرد: امسال با توجه به نزول رحمت الهی چندین مرحله برای کنترل سیل ورودی آب به مقدار مورد نیاز تخلیه شد که با توجه به حجم آبی که این بند در خود ذخیره می‌کند کشاورزان برای استفاده از آن اقدام به کاشت صیفی جات در پایین دست بند کرد.

انتهای پیام/م

کنترل سیلاب در بهبهان

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.