سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت روابط تجاری اردبیل با استان ولواگراد روسیه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل با استان ولواگراد روسیه وارد روابط تجاری قوی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل ظهر امروز در نشست بخش خصوصی روسیه با مسئولان استانداری اردبیل اظهار داشت: بخش خصوصی استان‌های اردبیل و ولواگراد روسیه ارتباط متقابل خوبی با هم دارند و ضرورت دارد موانع و مشکلات توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در اسرع وقت برطرف‌سازی گردد.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال حاکم بر روابط دو کشور ایران و روسیه فرصتی مناسب برای تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور است، افزود: می‌بایست بخش خصوصی از این شرایط به نحو احسن استفاده کنند که لازمه این مهم معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن پتانسیل‌های دو کشور به طرفین است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که شایسته است تجار و فعالان اقتصادی دو طرف از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همدیگر آشنایی کافی ندارند و لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

عزیزی با بیان اینکه در نشست گذشته مسئولان دو کشور، جایگزینی واحد پولی روبل به جای دلار در مناسبات اقتصادی دوجانبه مورد توافق و تصویب قرار گرفته بود بیان کرد: این اقدام مهم تا کنون اجرایی نشده و در این رابطه همین موضوع یکی از موانع گسترش تجارت خارجی کشورمان است.

وی با ابراز علاقه‌مندی از تداوم روابط اردبیل با استان ولواگراد روسیه گفت: برای گسترش روابط اقتصادی استان اردبیل با روسیه و استان ولواگراد علاقه‌مند هستیم و حضور امروز من در این نشست تاکید بر این موضوع و اعلام آمادگی برای هماهنگی‌ها و رفع موانع آن است.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم در استان استحصال می‌شود که برابر با ۲/۵ برابر نیاز مصرفی استان است.

انتهای پیام/ح

استحصال سالانه 700 هزار تن گندم در اردبیل

برچسب ها: تجارت ، سرمایه گذار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.