سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قمری ناگوا در تالاب حله دیده شد

یک گونه پرنده قمری ناماگوا که پیش از این در تالاب حله دیده نشده بود، دیده و ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس منطقه حفاظت شده حله-کُرِه بند گفت: این پرنده را محیط بان احسان فهیم دید و ثبت کرد.

حسین دست پاک افزود: قمری ناماگوا با نام علمی oena capensis پرنده‌ای کوچک با جثه ظریف و دم بلند و مثلثی شکل است، که نر و ماده آن متفاوت و بدون تغییرات فصلی هستند.

وی ادامه داد: این پرنده پروازی سریع، مستقیم و به طور معمول نزدیک به سطح زمین دارد و با بال زدن‌های کوتاه در حالی که دم خود را به حالت باد بزنی و افراشته رو به بالا نگاه داشته است، فرود می‌آید.

رئیس منطقه حفاظت شده حله-کُرِه بند بیان کرد: محل زیست این پرنده مناطق پست، نیمه بیابانی و خشک با بوته‌های خاردار، بستر رودخانه‌هاست، واز مناطق جنگلی دوری می‌گزیند.

منطقه حفاظت شده حله -کره بند به وسعت ۴۴۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد.

گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی، و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهور،در این منطقه دیده می‌شوند و پستاندارانی مثل گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگانی مثل درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع باز‌های شکاری، در این منطقه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ک

یک گونه پرنده در منطقه حفاظت شده حله دیده شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.