سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی در پاسخ به سوال نماینده زنجان:

آبروی من در زمینه انتصابات آموزش و پرورش در گرو است/ انتصابات براساس چارچوب انجام می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: انتصابات در آموزش و پرورش براساس چارچوب انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش در نوبت عصر صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) مجلس در پاسخ به سوال علی وقف‌چی درباره دلایل عزل و نصب‌های مدیران بدون توجه به حداقل ملزومات عزل و نصب مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمله مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: برای اینکه بتوانیم انتصابات را مبتنی بر روال معین پیش ببریم ضوابطی را تعیین کرده ایم که چارچوب حرکت ما را مشخص می‌کند، مدرک تحصیلی، سنوات و رزومه را مدنظر قرار می‌دهیم سپس کاندیدا‌ها را بررسی می‌کنیم، در این فرآیند با بررسی رزومه، افراد امتیازبندی می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از انتصاب فرد در پست مدیریتی، گروهی عملکرد وی را تحت نظر قرار می‌دهند، اعضای این گروه معتمد من هستند، تصریح کرد: زمانی که به جایی می‌رسیم که فرد همکار باید جابه جا شود فرد را جابه جا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص استان زنجان فرد مدیر علیرغم جلسات برگزار شده با وی که اشکالات و مسائل مطرح شد، به جایی رسیدیم که باید تغییر صورت می‌گرفت، ادامه داد: وظیفه داشتیم با استانداری زنجان و مجمع نمایندگان استان در خصوص این مدیر هماهنگی لازم را انجام دهیم.

بطحایی با تاکید بر اینکه باید از مسیر مشخص برای تعیین مدیران حرکت کنیم، اگر غیر از این باشد نمی‌توان مسائل آموزش و پرورش را مدیریت کرد، بیان کرد: ۶۰۰ هزار کلاس درس در آموزش و پرورش وجود دارد اگر نتوانیم از فرآیند مشخص عبور کنیم شیرازه کار از دستمان خارج می‌شود و نمی‌توانیم آن را اداره کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مباحث مطرح شده اتهاماتی به برخی از افراد می‌زنند که امکان دفاع از خود را ندارند، افزود: اشاره شد علیرغم اینکه فردی محکومیت جزایی و قضایی داشته در پست هیات مدیره‌ای منصوب شده، امکان انتصاب هیچ فردی بدون استعلام از مراجع ذی ربط وجود ندارد هرچند که وزیر قصد آن را داشته باشد.

بطحایی با تاکید بر اینکه آقای کریمی سال‌ها قبل از من معاون بین الملل آموزش و پرورش بوده است، بیان کرد: در زمینه انتصابات آموزش و پرورش آبروی من در گرو است، مطرح کردن این موضوعات زیر سوال بردن همکاران خودتان محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه براساس اختیاراتی که مجلس تعیین کرده جابه جایی مدیران از اختیارات وزیر است، ادامه داد: استاندار قبلی زنجان به کرات اعلام می‌کرد اکنون وقت جابه جایی است، اما من تلاش کرده ام تا موضوعات مطرح شده برطرف شود، استاندار جدید اعلام کرد که صبر کنید تا مسائل را بیشتر بشناسند، مجمع نمایندگان استان اعلام می‌کرد که شرایط تزلزل به قدری تاثیر گذاشته که اگر جابه جایی امروز صورت بگیرد بهتر از فردا است.

وی با بیان اینکه با لحن بلند فضای دفتر من را بهم ریختید هرچند که چندین بار مسائل را برای شما توضیح و وظیفه خود را انجام داده‌ام، گفت: مجمع نمایندگان که در این نشست حاضر هستند اعلام می‌کردند که استان در حال فروپاشی است، چرا باید در آموزش و پرورش که یک لحظه آب خوش از گلوی من پایین نمی‌رود برای پستی حق را ناحق کنم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر به این تشخیص رسیدم که براساس اختیارات فردی را تغییر دهم آن را انجام می‌دهم هرچند که شما مخالف باشید، اما من با مجمع نمایندگان نیز در خصوص این جابه جایی مشورت کردم، خاطرنشان کرد: باید از حق آقای نعمت اللهی دفاع کنم این فرد دارای سابقه است و قبل از اینکه به آموزش و پرورش آورده شود در سازمان برنامه و بودجه در رده معاون وزیر فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.