وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از کار‌های تشویقی برای معلمان اعمال مدارک تحصیلی آنان است، طی سه نامه به آقای انصاری تمامی این مطالب را منعکس کرده ام.

اعمال مدارک تحصیلی یکی از کار‌های تشویقی برای معلمان استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی در نوبت عصر صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) مجلس در پاسخ به سوال هاجر چنارانی نماینده نیشابور درباره اقدامات صورت گرفته پیرامون ارتقای جایگاه آموزش و پرورش، گفت: بخشی از سوال مطرح شده به این موضوع کلی آموزش و پرورش برمی گردد که برای ارتقای این وزارتخانه چه اقدامی انجام شده، مهم‌ترین برنامه ما اجرا و استقرار سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین با جامعیتی که دارد همه ارکان نظام آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد و با اجرای آن تمامی خواسته‌ها محقق می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای سند تحول تلاش کردیم تا برنامه‌های عملیاتی این موضوع فراهم شود، اولین کاری که باید صورت می‌گرفت تصویب سه زیرمجموعه نظام باقی مانده از ۶ زیر نظام سند تحول بود که در سال گذشته صورت گرفت در هر زیر نظام برنامه‌های لازم تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های سال گذشته براساس سند تحول باز تنظیم شد و در سال جاری تمام برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در تمام سازمان‌ها و استان‌ها مبتنی بر سند تحول بنیادین تنظیم شد، ادامه داد: اگر بتوانیم با محدودیت‌های اعتباری تخصیص خود را کامل دریافت کنیم در سال جاری در اجرای سند تحول گام جدی برمی داریم.

بطحایی با تاکید بر اینکه در سوال مطرح شد که چرا آخرین مدرک تحصیلی فرهنگیان اعمال نمی‌شود، بیان کرد: هر کارمند تنها یک بار می‌تواند مدرک تحصیلی خود را ارائه کند و این موضوع مختص آموزش و پرورش نیست، تلاش کردیم تا در این زمینه آموزش و پرورش مستثنی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه من به عنوان یک عضو در شورای عالی اداری تمام تلاش خود را کردم تا بتوانیم مدارک تحصیلی معلمان را اعمال کنیم، تصریح کرد: یکی از کار‌های تشویقی برای معلمان اعمال مدارک تحصیلی آنان است، طی سه نامه به آقای انصاری تمامی این مطالب را منعکس کرده ام.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه درخواست می‌کنم کمیسیون اجتماعی و یا آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را تشکیل و از آقای انصاری به عنوان عضو موثر شورای اداری دعوت کنند تا این موضوعات در آن نشست مطرح شود، اظهار کرد: اگر تبلیغات مسموم پخش می‌شود به وزیر آموزش و پرورش ارتباطی ندارد، اما تمام تلاش خود را برای پیگیری این موضوع به کار می‌گیرم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار