سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمکی در جمع خبرنگاران:

ایجاد معاونت گردشگری سلامت در وزارت بهداشت کاری بیهوده است/ برخی جیب بیماران بین‌المللی را خالی می‌کنند/ پیگیر روند پس از درمان گردشگران سلامت هستیم

وزیر بهداشت گفت: برای ارائه خدمات درمانی مناسب به گردشگران سلامت یک ساز و کار مناسبی باید طراحی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی و امضای مشترک آیین‌نامه تسهیل و بهره‌برداری از شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران بین‌الملل که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای ارائه خدمات بیشتر به گردشگران سلامت با سازمان گردشگری انجام شده است و ما باید در حیطه مسئولیتمان قابلیت‌های کشورمان را در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی بر اساس واقعیت‌های موجود عرضه کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از اقدامات ما این است که چگونه قابلیت‌های پزشکی و درمانی‌مان را به دنیا و گردشگران سلامت نشان دهیم و در این راستا ما به دنبال تهیه یک پکیج جهت ارائه خدمت به گردشگران سلامت هستیم تا با مناسب‌ترین قیمت که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و با کارآیی‌ترین اقدامات بتوانیم خدمات خوبی به گردشگران سلامت ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: با ورود توریست به کشور باید ساز و کار مناسبی داشته باشیم تا با نرخ مناسب بتوانیم به گردشگران حوزه سلامت خدمات بهداشتی درمانی خوبی را ارائه دهیم.

دریافت هزینه‌ غلط از گردشگران سلامت، ویترین کشور را خراب می‌کند

نمکی بیان کرد: باید اقدامات خوبی را در حوزه گردشگری سلامت انجام دهیم تا از دریافت هزینه‌های بی رویه و غلط از گردشگران سلامت که ویترین کشورمان را خراب می‌کند، جلوگیری کنیم، زیرا برخی از افراد واسطه و دلال باعث خراب کردن وجهه کشورمان در حوزه گردشگری سلامت شده و جیب بیماران بین‌المللی را بی جهت خالی می‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید ساز و کاری در وزارت بهداشت داشته باشیم تا وقتی که گردشگر سلامت وارد کشور می‌شود بر اساس همان ساز‌و‌کار در پروسه درمان قرار بگیرد و در این راستا شرکت‌های تسهیل‌گر درمانی و شرکت مادر را متولی این امر در حوزه گردشگری سلامت می‌کنیم.

آب‌درمانی، گردشگران سلامت زیادی را جذب کشور می‌کند

وی ادامه داد: پیگیر روند دوران بعد از درمان گردشگران حوزه سلامت نیز هستیم تا وقتی که بیماران بین‌المللی به کشورشان برگرداند، عوارض جراحی و دیگر اقدامات درمانی‌شان بررسی و به وسیله پزشک متولی مدیریت شود.

نمکی ادامه داد: ایجاد یک معاونت گردشگری سلامت در وزارت بهداشت کاری عبث است، اما ما در معاونت درمان که متولی گردشگری سلامت است مدیریتی برای توریسم سلامت در نظر گرفته‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: برای گردشگران حوزه سلامت امکانات متعددی را باید در نظر بگیریم که در کنار کار درمان بتوانند از مناطق طبیعی ایران استفاده کنند، زیرا ایران از چشمه‌های آب گرم خوبی برخوردار است و آب درمانی می‌تواند گردشگران سلامت زیادی را جذب کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.