رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت به تشریح فعالیت این سامانه پرداخت.

بستری 70 بیمار بین المللی در مراکز درمانی کشور / راه اندازی سامانه جامع گردشگری سلامت ویژه بیماران بین المللی / تدوین بسته خدمتی ویژه گردشگران سلامتسعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت به فکر طراحی سامانه جامعی برای بیماران بین المللی بود که این سامانه با همکاری سازمان‌های ذیربط راه اندازی شد و دارای اجزا و عناصر مختلفی است به طوری که وزارتخانه‌های بهداشت، کشور و حتی وزارت امور خارجه در این سامانه برای انجام کارهای مربوط به گردشگران سلامت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: قسمتی از سامانه اداره گردشگری سلامت مربوط به شرکت‌های تسهیل‌گر است و کاربرد این شرکت‌ها پر کردن شکاف اطلاعاتی بیماران بین المللی و مراکز درمانی ایران است.

هاشم زاده اظهار کرد: مجوز فعالیت شرکت‌های تسهیل‌گر به وسیله وزارت بهداشت صادر می‌شود و آموزش فعالیتشان معرفی توانمندی‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان به بیماران بین المللی و آن سوی مرزها است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت افزود: زمانی که یک گردشگر سلامت ویزای ایران را از طریق وزارت امور خارجه دریافت می‌کند، به آن فرد یک کد شناسایی داده می‌شود که خاص خود بیمار است و از زمانی که برای درمان وارد کشور می‌شود، قابلیت ردیابی دارد.

وی اضافه کرد: هر گردشگر سلامت با کد دریافتی می‌تواند اقدامات درمانی و پذیرش در هتل‌ها را انجام دهد و وزارت بهداشت با استفاده از این کد از روند درمان بیماران بین المللی مطلع می‌شود.

هاشم زاده افزود: بسته خدمتی ویژه گردشگران سلامت در کشور تعریف کرده‌ایم که بر اساس تعرفه این دسته خدمات خوبی به بیماران بین المللی ارائه می‌شود.

رتبه ۴۱ ایران در زمینه گردشگری سلامت

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: بر اساس آمار انجمن جهانی گردشگری سلامت، ایران در رتبه ۴۱ دنیا در حوزه جذب بیماران بین المللی قرار دارد که امیدوارم با انجام اقدامات به موقع رتبه ایران در جهان کاهش پیدا کند.

وی یادآوری کرد: در سال ۹۷، ۷۰ هزار گردشگر سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بستری شده‌اند و این آمار نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار