سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه در ماه رمضان تغذیه سالم داشته باشیم

تغذیه از مهمترین اصل‌ها ونیاز‌های اساسی هر فردی است که این روز‌ها پس از حدود ۱۶ ساعت روزه داری بیشتر از روز‌های دیگر مورد توجه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،تغذیه از مهمترین اصل‌ها و نیاز‌های اساسی هر فردی است که این روز‌ها پس از حدود ۱۶ ساعت روزه داری بیشتر از روز‌های دیگر مورد توجه است.

در رمضان تعداد وعده‌های غذا به سحری، افطار وشام تبدیل شده است، با این جابجایی‌ها توصیه‌ها را باید مدنظر قرارداد تا آسیبی به اعضای بدن وارد نشود.

احمدی، کارشناس تغذیه در این خصوص تاکید دارد شهروندان اگر در سحر که اولین وعده روزه دار است درست به این مورد توجه نکنند پس از چند روز عوارضی نظیر سنگینی معده و عدم مراحل هضم درسیستم گوارش برای فرد ایجاد خواهد شد.

وی همچنین گفت: زمان، میزان، چگونه غذا خوردن دراین ماه بسیار مهم است

احمدی افزود: نبایستی بدون در نظر داشتن حجم غذای خورده شده در افطار وارد مرحله وعده شام خوردن شویم وبهتر ان است افطار سبکترصرف شود وپس از آن معده را برای وعده شام آماده کنیم

این کارشناس تغذیه گفت: در این ماه، روزه داران بهتر است از چای‌های گیاهی متعدد برای تصفیه خون، جگر، کلیه ها، وشستن معده و روده استفاده کنند تا دچار افزایش کلسترول، قند، چربی، فشار خون نشوند.

مصرف میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، و غلات نیز به همراه غذا دیگر توصیه این کارشناس است

شروع افطار با آب گرم و خرما بهترین پیشنهاد کارشناسان تغذیه است.

انتهای پیام/ن
 

توجه به تغذیه  روزه داران در ماه رمضان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.