با آغاز ماه مبارک رمضان، کارگاه سبک زندگی اسلامی، معنویت و اخلاق در سالن اشراق شهر زرین آباد و با حضور جوانان و دانش آموزان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان  ؛ با آغاز ماه مبارک رمضان، کارگاه سبک زندگی اسلامی، معنویت و اخلاق در سالن اشراق شهر زرین آباد و با حضور جوانان و دانش آموزان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سهرابی طی سخنانی گفت: اصول و هدف انقلاب اسلامی این بوده است که حیات طیبه و منش اسلامی و اهل بیت (ع) در جامعه برقرار شود که این همان مواردی است که در بیانیه گام دوم انقلاب و درباره محور سبک زندگی مورد تأیید قرار گرفته است، چنانچه اگر فردی در جامعه حضور یابد متوجه شاخص‌ها و نماد‌های اسلامی در ابعاد مختلف شود.

وی توجه به سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب را نشان از اهمیت نهاد خانواده دانست و گفت: تاکید مقام معظم رهبری به تعریف و تبیین سبک زندگی اسلامی که بر پایه قرآن و اهل بیت (ع) تنظیم شود، بسیار بجا و دقیق است، زیرا با توجه به آسیب شناسی در ابعاد مختلف جامعه شاهد نوعی بازنگری در ارزش‌ها برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم که به طور قطع این مهم، وابستگی زیادی به سبک و نحوه زندگی و فرهنگ رفتاری افراد دارد.

حجت الاسلام سهرابی معنویت و اخلاق را جهت دهنده همه حرکت‌ها و فعالیت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه برشمرد و گفت: بودن آن‌ها محیط زندگی را حتی با کمبود‌های مادی بهشت می‌سازد.

وی افزود: انسان اگر در عالی‌ترین مراتب رفاه مادی قرار داشته باشد، اما از وصول به مقامات معنوی باز مانده باشد در حقیقت دچار خسران شده و هیچ یک از بهره مندی‌های مادی به کارش نخواهد آمد و موجبات سعادت و رستگاری او را فراهم نخواهد نمود.

پیشکاری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود نیز در این مراسم ضمن تبریک ماه رمضان، معنویت و اخلاق را از توصیه‌های برجسته رهبری نظام در منشور گام دوم انقلاب عنوان و سخن ایشان را در این خصوص که فرمودند: «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان‌های بی جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است که مقابله با آن جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد» را بیان و تاکید کرد: چشم امید رهبری به جوان هاست.

این مقام مسئول افزود: اگر قرار باشد مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، تولید ملی و رونق تولید تقویت شده و نگاه و اتکای کشور متوجه قابلیت‌های درونی باشد می‌بایست سبک زندگی اسلامی محقق شود.

انتهای پیام / ک

استقبلا جوانان از کارگاه سبک زندگی اسلامی - معنویت و اخلاق

برچسب ها: وزارت ارشاد ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.