سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع‌آوری ۲۹ میلیارد تومان زکات در اصفهان

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه ۲۹ میلیارد تومان زکات در اصفهان جمع‌آوری شد گفت: با توجه به بارش‌های الهی و بهبود کشت و کار در استان پیش‌بینی می‌کنیم میزان زکات امسال رشد ۳۰ درصدی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر، رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اهمیت زکات در اسلام اظهار داشت: سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ۲۹ میلیارد تومان زکات دریافت کرد که ۱۳ میلیارد تومان آن زکات فطره، ۱۴ میلیارد تومان زکات گندم و جو و مابقی آن زکات‌های مستحبی بود

وی با اشاره به موارد مصرف ۲۹ میلیارد تومان زکات اظهار داشت: ۸۵ درصد آن در زمینه زندگی فقرا اعم از بخش مسکن، درمان، تحصیل و کمک‌های موردی فقرا هزینه شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: ۱۵ درصد باقیمانده صرف پروژه‌های عمرانی شامل تعمیر و ساخت مساجد در درجه اول، نماز خانه مدارس، خانه‌های عالم روستا‌ها و کار‌های عام‌المنفعه که عموم مردم بهره‌مند شوند، شد.

رنجبر افزود: کشاورزان زکات گندم، جو، کشمش و خرما و دامداران زکات گاو، شتر و گوسفند را می‌پردازند، زکات به فلزات طلا و نقره مسکوک هم واجب می‌شود و بعضی از فق‌ها از جمله آقای سیستانی زکات مال‌التجاره را نیز واجب دانسته‌اند.

وی ادامه داد: زکات یک فریضه واجب الهی است که بعد از نماز به فرمایش پیامبر اسلام (ص) در مرتبه دوم قرار دارد و به شدت به پرداخت آن توصیه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که میزان زکات پایان هر فصل ارائه می‌شود، در حال حاضر میزان دقیق آن را در سال جاری نداریم و بنابراین با توجه با بارش‌های الهی و بهبود کشت و کار در استان، پیش‌بینی می‌کنیم میزان زکات امسال رشد ۳۰ درصدی داشته باشد.

انتهای پیام/ی
 


پیش بینی رشد ۳۰ درصدی زکات در سال جاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.