سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

از هر سه فرد بالای ۳۰ سال یک نفر به فشار خون مبتلا است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند و یا به شکل مناسبی پیگیر درمان خود نیستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در نشست توجیهی غربالگری فشار خون که با حضور نمایندگان تمامی سازمان‌ها و ادارات استان برگزار شد گفت: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر محسوب می‌شود و مهمترین ریسک فاکتور قابل کنترل در این زمینه فشار خون است به همین منظور بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ مرداد در کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به تمامی سازمان‌ها در سال گذشته تصریح کرد: در این سند سهم هر سازمان در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر مشخص شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاهش ۳۰ درصدی متوسط مصرف نمک تا سال ۱۴۰۴، کاهش ۲۵ درصدی فشار خون در سطح جامعه، دسترسی ۸۰ درصدی فناوری و دارو‌های اساسی موثر در امر سلامت از جمله اهداف سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به شمار می‌رود.

قلیان با بیان اینکه برنامه غربالگری کنترل فشار خون نیز در راستای اهداف سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر اجرا می‌شود افزود: حساسیت زایی در میان جامعه، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی منتسب به فشار خون و کاهش هزینه‌های درمان با محوریت پیشگیری از مهمترین اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند و با اجرای این طرح از وقوع اثرات زیانبار ناشی از پر فشاری خون جلوگیری می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفربالای ۳۰ سال سن دارند گفت: تلاش می‌شود در مدت زمان اجرای برنامه ۵۰ درصد گروه‌های هدف زیر پوشش غربالگری قرار بگیرند.

قلیان ادامه داد: در قالب این برنامه علاوه بر مراکز جامع خدمات سلامت، تیم‌های سیار نیز در اماکن پرتردد استان مستقر می‌شوند و در این طرح علاوه برمجاوران بارگاه منور رضوی، زائران نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام//م. ن
 

شیوع ابتلا به فشار خون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.