سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از تولیدات زنان مرکز گذری پناه کرمان حمایت شود

شهردار کرمان به همراه معاون خدمات شهری و جمعی از مدیران شهرداری از مرکز گذری پناه رضوان (محل نگهداری زنان بد و بی سرپرست و کارتن خواب) بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید مهران عالم زاده شهردار کرمان ضمن تشکر از زحمات مسئولان و خیران این مجموعه که برای توانمند سازی این زنان و بازگشت آن‌ها به جامعه تلاش می کنند، گفت: اگر نتوانیم به مشکلات اجتماعی رسیدگی کنیم، در حوزه‌های دیگر نیز موفق نخواهیم بود.

 وی افزود: شهرداری تا حد توان در بخش خیریه ها، سمن‌ها و کودکان خیابانی ورود کرده و به آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: برای حمایت از این مراکز اگر خیری بخواهد نسبت به ساخت ساختمان و محل سکونتی برای این افراد اقدام کند، شهرداری این آمادگی را دارد تا به آن‌ها زمین و پروانه واگذار کند.

شهردار کرمان ادامه داد: هم چنین اگر خیران بخواهند جهت عرضه محصولات افراد این مراکز و یا تامین مخارج آن‌ها در ساختمانی که می سازند، مرکز تجاری هم به نفع این آسیب دیدگان احداث کنند با آن‌ها همکاری میکنیم.

عالم زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تملک املاک در مسیر طرح‌های عمران شهری اشاره کرد و افزود: تا اجرای طرح میتوانیم این خانه‌ها را در اختیار این مراکز قرار دهیم که هم اکنون نیز این اقدام برای راه اندازی مرکزی تحت پوشش بهزیستی انجام شده است.

وی برای در اختیار گذاشتن بنر و بیلبورد‌های سطح شهر جهت استفاده در بخش فرهنگسازی، اطلاع رسانی و هم چنین استفاده از ظرفیت هفتهنامه کرمان شهر برای فرهنگسازی و جذب کمک‌های مردمی، استفاده از ظرفیت فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ برای آموزش رایگان بانوان تحت پوشش این مرکز برای کمک به این مجموعه قول مساعد داد.

شهردار کرمان با بیان اینکه نگاه ما به بخش فرهنگی درآمد زایی نیست، بلکه کمک رسانی است، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و معضلات اجتماعی میتواند نقش موثری در پیشرفت و بهبود فضای شهری داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهردار نیز در ادامه با اشاره به تولیدات بانوان این مجموعه در دوخت ساک‌های دستی و خرید گفت: این توان وجود دارد تا در نقاط پر تردد شهر، مکان‌ها و بازارچه‌هایی جهت عرضهی تولیدات بانوان این مجوعه راه اندازی کنیم.

مسئول و خیران مرکز گذری پناه رضوان (محل نگهداری زنان بد سرپرست و بی سرپرست و کارتن خواب) نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ۱۶نفر در این مجموعه نگهداری می شوند که زنان بد و بی سرپرست هستند و متاسفانه شاهد اعتیاد بعضی از آن‌ها بودیم، اظهار کردند: این زنان هم اکنون اعتیاد خود را ترک کرده و می خواهند به جامعه باز گردند.

انتهای پیام/ح

بازدید ازمرکزگذر باغ رضوان کرمان

برچسب ها: زنان ، کارتن خواب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.