سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استانداردسازی واحد‌های تولیدی و خدماتی انرژی بر

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت مستمر این اداره کل بر میزان مصرف انرژی واحد‌های تولیدی و خدماتی انرژی‌بر استان خبرداد .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضانیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت مستمر این اداره کل بر میزان مصرف انرژی واحد‌های تولیدی و خدماتی انرژی‌بر استان خبرداد و گفت : مطابق آخرین بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تکلیفی سازمان ملی استاندارد و در جهت توسعه استانداردسازی صنایع انرژی بر، بازرسی و نظارت بر تمام واحد‌های تولیدی مشمول طرح دراستان طی یک سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی گفت : یکی از اولویت‌هایی که کشور‌های توسعه یافته در زمینه کاهش مصرف انرژی اتخاذ کرده اند فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه و گسترش استاندارد‌هایی است که به نوعی سبب کاهش مصرف انرژی می‌شوند که در کشور ما نیز رویکرد کاهش مصرف انرژی یکی از اهداف دولتمردان می‌باشد که از راهبرد‌های آن نظارت بر مصرف انرژی واحد‌های تولیدی و خدماتی مشمول طرح می‌باشد.

نیازی افزود : فرآیند بازرسی فنی و استاندارد سازی مصرف انرژی برای ۹۲ واحد صنعتی انرژی‌بر استان (نظیر صنایع سیمان، فولاد، آجر، صنایع لبنی، کمپوت و کنسرو، روغن موتور، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی و ...) در حال انجام بوده که طی ۷۵ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی مشمول طرح تاکنون ۵۵ واحد تولیدی موفق به دریافت گواهینامه انطباق با معیار مصرف انرژی را از این اداره کل شده اند.

نیازی در ادامه افزود: بازرسان طرح با حضور در واحد تولیدی میزان انرژی مورد نیاز برای واحد تولید را بررسی و با میزان مصرف انرژی واحد مذکور انطباق می‌دهند، در صورت منطبق نبودن، علل بالا بودن و عدم انطباق مصرف را به اعلام تا اصلاح آن صورت پذیرد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با ذکر اینکه اعتبار این گواهینامه‌ها یکساله است گفت: در صورت عدم انطباق معیار مصرف انرژی در واحد تولیدی با استاندارد‌های مربوطه، ضمن مشاوره‌های فنی ازسوی بازرسان، واحد تولیدی مکلف است در بازه زمانی نسبت به رفع نقص اقدام نماید و در صورت عدم اصلاح مصرف انرژی، مطابق ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف، واحد مربوطه به وزارت نفت و وزارت نیرو برای اعمال جرایم متناسب با مازاد انرژی مصرفی، معرفی خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

توسعه استانداردسازی صنایع انرژی بر

 

برچسب ها: استاندارد ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.