سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کشور:

فعالان اقتصادی ،سرداران جنگ اقتصادی در کشور هستند/نرخ بیکاری کشور تا پایان سال گذشته ۱۲ درصد بوده است

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزیر کشور گفت: در شرایط سخت تحریم ، موضوع تنطیم بازار و تامین کالاهای اساسی از مهمترین ماموریت های استانداری ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بابک دین پرست معاون امور هماهنگی اقتصادی وزیر کشور در یکصد و چهل و هفتمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان گرمسار گفت: نرخ بیکاری کشور در سال ۹۷ به نسبت ۹۶ یک دهم درصد واحد یعنی از ۱۱/۹ به ۱۲ رسید و در استان سمنان این عدد به ۷/۲ در سال ۹۷ رسیده است که ۷ دهم درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان سمنان این قابلیت را دارد که نرخ بیکاری خود را به عدد ۵ برساند افزود: سه طرح سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان به مبلغ ۲۲ میلیون یورو در حال انجام است. 

دین پرست ضمن اشاره به اینکه رسیدگی به واحدهای بحرانی و مشکل دار مورد تاکید وزارت کشور است تصریح کرد: عملکرد شورای بخش خصوصی و دولت در سطح استان سمنان با ۱۲ جلسه و ۴۷ مصوبه عملکرد خوبی است و محموعا رتبه ۹ کشور را در این خصوص کسب نموده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه ۳۶ واحد مشکل دار در استان سمنان چشم انتظار حمایت استان از آنها است تاکید کرد: یکی از مهمترین تکالیف وزارت کشور پیگیری مصوبات دولت در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و غیره است.

ضرورت شناسایی واحدهای تولیدی متملک شده

وی شناسایی واحدهای تولیدی راکد و تملک شده را مهم برشمرد و اضافه کرد: واحد در استان سمنان از سوی بانک های این استان تملک شده است که لازم است نسبت به واگذاری یا احیاء این مراکز صنعتی اقدام گردد. 

دین پرست اظهار داشت: اختیارات مواد ۲۵۱ و ۲۵۲ مکرر به استانها واگذار شده و لازم است استان در این خصوص اقدامات خود را بصورت جدی پیگیری نماید.‌

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: در شرایط سخت تحریم ، موضوع تنطیم بازار و تامین کالاهای اساسی از مهمترین ماموریتهای استانداری هاست. 

وی افزود: با عنایت به ظرفیت های غنی معدنی در استان سمنان ، در سال گذشته ۳۲ پروانه در بخش اکتشاف معادن صادر گردیده است.

رصد فعالیت واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات به آن ها

دین پرست به نقش فرمانداران در شرایط کنونی اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ، فرمانداران استان باید با نهایت تلاش در این زمینه فعالیت نموده و گشایش های لازم را جهت بازگشت کارخانجات به چرخه تولید فراهم نمایند. 

معاون اقتصادی وزیر کشور در پایان با بیان اینکه فعالان اقتصادی ، سرداران جنگ اقتصادی در کشور هستند، ابراز داشت: وضعیت واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی فعال در شهرستان ها در ابتدای هر سال به فرمانداران ابلاغ و عملکرد آنها در پایان سال رصد شود.

انتهای پیام / گ

 

برچسب ها: استانداری ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.