سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سر گرفتن صادرات نخود موجب تحرک در چرخه اقتصاد کشاورزی می شود

نایب رییس شورای ملی نخود بیان کرد: از سر گرفتن صادرات نخودموجب ایجاد انگیزه در کشاورزان، رونق تولید نخود و ایجاد تحرک در چرخه اقتصادی بخش کشاورزی و صادرات می شود.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سید اکبر میربیگی نایب رییس اتحادیه صنفی حبوبات و غلات کرمانشاه اظهار کرد: وضع ممنوعیت صادرات نخود کاری کارشناسی نیست که حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با این اقدام موافق نیست و وزارت جهاد کشاورزی با اتخاذ این تصمیم موجب شده کشاورزان انگیزه خود را برای تولید نخود از دست بدهند.

نایب رییس اتحادیه صنفی حبوبات و غلات کرمانشاه از انجام پیگیری‌های مستمر و زیاد توسط کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه و همچنین شورای ملی نخود برای لغو ممنوعیت صادرات نخود خبر داد و اعلام کرد: جلساتی با مسئولان استانی و کشوری برای تحقق این مهم برگزار شد.

نایب رییس شورای ملی نخود بیان کرد: واردات نخود زمانی با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت که ضربه بزرگی به کشاورزان ایرانی زده شده و تولید نخود در حال حاضر حتی بیش از نیاز داخلی است که ممنوعیت صادرات آن موجب شده کشور‌هایی همچون هند، بازار‌های هدف صادراتی ما را در دست بگیرند.

وی بیان  کرد: به مسئولان تعهد داده‌ایم در صورت آزاد شدن صادرات نخود از ایران، مشکلی در تامین نخود مورد نیاز داخل کشور ایجاد نشود.

این مسئول گفت: اگر سرانه مصرف سالیانه نخود هر نفر ایرانی از ۲.۵ کیلوگرم فعلی حتی به ۱۰ کیلوگرم و قیمت از هر کیلوگرم ۶۰۰۰ تومان به ۱۰ هزار تومان برسد، به خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی فشار نمی‌آید، چراکه این افزایش در سال کمتر از ۸۰ هزار تومان است و این در حالی است که افزایش مصرف نخود در داخل هم مصرف کننده توجیه اقتصادی بهتری دارد و هم موجب رونق تولید این محصول کشاورزی می‌شود.

میربیگی از سر گرفتن صادرات نخود را موجب ایجاد انگیزه در کشضاورزان، رونق تولید نخود و ایجاد تحرک در چرخه اقتصادی بخش کشاورزی و صادرات بیان کرد.

انتهای  پیام/ز

 

  صادرات نخود  موجب رونق کشاورزی و اشتغال  است 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.