وی بیان کرد: بر اساس گفته برخی کارشناسان حدود ۹ درصد از تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص دارد این در حالیست که هنوز مردم و مسئولان از وضعیت خدمات ابراز نارضایتی میکنند.
قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استانها ادامه داد: وضعیت بهداشت و درمان در برخی کشورها با درصد پایینتر از تولید ناخالص ملی بهتر از ایران است و لذا باید ایراد کار را بررسی و شناسایی کنیم.
وی از فعالان و ارایه دهندگان خدمات بیمه سلامت خواست مرتب در بیمارستانها و مراکز درمانی حضور پیدا کرده و پای صحبتهای مردم بنشینند.
گل علیزاده عنوان کرد: جامعه پزشکی جامعه خدومی بوده و طی این سالها خدمات زیادی ارایه کرده است، اما متاسفانه تحت هجمههای شدیدی نیز بوده است.
وی با بیان اینکه بدون شک اشکال کار در فرایندها است یادآور شد: در قوانین برنامه پنجم و ششم به درستی اشاره شده تا در نظام ارجاع سطح بندی خدمات را تدوین و استقرار ندهیم هر چقدر پول در حوزه درمان اختصاص یابد باز هم کافی نخواهد بود.
عضو هیئت مدیره بیمه سلامت ایران ادامه داد: همه اینها میسر نمیشود مگر اینکه کسانی که ارایه دهنده خدمت هستند نیز پای کار باشند.
وی بیان کرد: نمیتوان بخشنامهها و مقرراتی بدون نظر و مشورت ارایه دهندگان خدمت وضع کرد و این امر در قانون برنامه ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
گل علیزاده اضافه کرد: همچنین در احکام وزارت بهداشت به ویژه معاونت درمان تصریح شده در بخشنامهها بایستی نظرات انجمنهای علمی و نظام پزشکی نیز گرفته شود چراکه اگر ارایه دهندگان خدمت پای کار نباشد تمامی اینها محقق نخواهد شد.
وی در ادامه یکی از اقدامات خوب مدیرعامل سازمان بیمه سلامت را بحث سفرهای استانی دانست و گفت: در این سفرها چند هدف از جمله نشست با اصحاب سلامت اعم از بخش دولتی و خصوصی دنبال میشود.
قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استانها افزود: همچنین شنیدن پیشنهادات، چالشها و مشکلات ارایه دهندگان خدمات سلامت در استانها و لحاظ کردن آن در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها از دیگر اهداف سفرهای استانی است.
وی عنوان کرد: بازدید از دفاتر پیشخوان ارایه دهنده خدمات، برگزاری جلسه با هیات مدیره انجمن ها، حضور در شورای عالی سازمان نظام پزشکی و در نهایت عقد تفاهم نامه با هیات مدیره مجمع انجمنها و سازمان نظام پزشکی از دیگر اهداف سفر به استانها است.
انتهای پیام/م