سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

قرآن باید مبنای ارتباط اجتماعی ما قرار گیرد/ نمایشگاه قرآن فرصتی برای تنفس قرآنی خانواده هاست

صالحی گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی را فراهم می‌کند تا خانواده‌ها در یک محیط قرآنی حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در جمع خبرنگاران گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم فرصتی را ایجاد می‌کند که اتفاقات و رویداد‌های مهم در حوزه قرآن کریم را در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد:  امسال نیز مانند سال گذشته برای حضور مجموعه‌های مختلف طرح‌های آن‌ها را دریافت کردیم؛ حدود ۷۰۰ طرح را ارزیابی و ۱۶۰ طرح را پذیرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امسال برای اولین بار مهمان ویژه ای را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را داریم. امسال کشور پاکستان مهمان ویژه است؛ پاکستان به خاطر جمعیت گسترده مسلمان ی که دارد و علایق قرآنی، فضای خوبی را برای فعالیت قرآنی فراهم می کند.

صالحی بیان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می تواند اتفاقات قرآنی را به سرعت نشان دهد. همچنین فرصتی را فراهم می‌کند تا خانواده هاو نوجوانان در یک محیط قرآنی حضور پیدا کنند و تنفس قرآنی داشته باشند. کشور‌هایی که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارند، فرصتی را فراهم می‌کند تا علاوه بر زمان دو هفته‌ای نمایشگاه در ادامه نیز با مسئولان سیاسی، فرهنگی و مردمی آن‌ها ارتباط‌ خوبی برقرار کنیم و از فعالیت قرآنی یکدیگر مطلع شویم. به عبارتی قرآن را باید مبنای ارتباط اجتماعی قرار دهیم.

صالحی بیان کرد: به طور ویژه نمایشگاه قرآن کریم فضایی را برای معرفی عفاف و حجاب به عنوان یک الگوی پوشش مناسب اجتماعی و دینی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.